2758
Sök

Tänka på vid köp av äldre ford focus

187 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
hej jag har funderingar på att köpa första generationen focus flexifuel runt 2002 nått känt fel man ska vara extra nogran att kolla efter MVH Daniel

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
8 december 2010
kolla trösklarna och framskärmarna det är mitt tips
enda erfarenhet jag har av fokusarna
och kan en bil med 6500mil på mätaren ha gravrostiga trösklar när dom är något år gamla törs jag inte tänka på hur dom ser ut nu när dom är 8år gamla
och der är framför allt trösklar och nedre delen av framskärmarna mot trösklarna
sen dörrhörn osv

men funderar man över en ford så kanske inte rosten är något man bryr sig om för rostar gör dom tyvärr väldigt bra

Kör fort så hinner inget hända...

187 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
ok tackar för det

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

7 393 Inlägg
9 december 2010
jo ficusar rostar sad  å elfel, är vanligt på fordar,, tack godegud har jag inte haft det på en enda jag kört med,

köpte en hyffsad fräch groda, för en spottstyver,, den gick men inte ett enda dugg i elen funkae som det skulle,, vi var tillåmed tvugna att bygga egen laddlampa, för att skiten skulle gå hem,,

52 Inlägg
9 december 2010
Att dem rostar beror väl lite delvis på HUR man tar hand om dem? smile

Skrap
2 098 Inlägg
9 december 2010
Ratten slits fort! en i familjen har en focus, rattens "överdrag" har slitist ner till den hårda plasten. Haha!
Som andra säker, rostar på trösklar & skärmar. Men riktigt skön att köra faktiskt, lättkörd

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 december 2010
Tänk "kan jag inte hitta någon bättre modell?", inget illa menat men Focus är ingen favorit hos mig. Varken att köra, eller åka i (Ljudnivå, kvalitétskänsla). Kolla på en lika gammal Corolla, Civic, Golf, Audi A3, Bmw Compact eller Mercedes A-klass är mitt tips. Inga perfekta bilar någon av dem men mycket trevligare än Focus i mina ögon. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
9 december 2010
Nagelsax skrev:

tyvärr inte alltid..den bilen jag fick slipa ner trösklarna på var i övrigt i perfekt skick men trösklarna var riktigt dåliga

misstänker att dom snålat när dom målat trösklarna så stenar och sånt slår bort färgen och det rostar

normalt kommer tröskelrosten innifrån men detta var sjukt hur det såg ut
och detta var 2006-2007 och bilen var en 01:a
så den hade gått ganska sparsamt

en sak till jag kom på ang fokus flexifuel

så testa att starta bilen kall och provkör många verkar vara ruskigt svårstarta och rycka och gå illa när det är kallt ute

Kör fort så hinner inget hända...

7 393 Inlägg
9 december 2010
Growe skrev:
Nagelsax skrev:

tyvärr inte alltid..den bilen jag fick slipa ner trösklarna på var i övrigt i perfekt skick men trösklarna var riktigt dåliga

misstänker att dom snålat när dom målat trösklarna så stenar och sånt slår bort färgen och det rostar

normalt kommer tröskelrosten innifrån men detta var sjukt hur det såg ut
och detta var 2006-2007 och bilen var en 01:a
så den hade gått ganska sparsamt

en sak till jag kom på ang fokus flexifuel

så testa att starta bilen kall och provkör många verkar vara ruskigt svårstarta och rycka och gå illa när det är kallt ute

jo de går sämmre än en Ferguson,, de suger purjo,, skräp..

å jag är en fordfreak wink haha
Senast redigerat av granadadr (9 december 2010)

Sök