3212
Sök

Bensinen på Jet, är det bra soppa?

Dr. Turbo
459 Inlägg
11 december 2010
#41
MrEricsson skrev:
Big Al skrev:
såklart jet har sämre bensin .... de har ju inte 98oktan wink

har dom ju! inte träffat på en jet pump än som inte har 95 98 e85
fast sen om de är 98 i deras tank de är en annan sak

Kanske misstagit mig då , hade för mig att de var dem som hade tagit/skulle ta bort all 98okt i Sverige.
Senast redigerat av Big Al (11 december 2010)


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 december 2010
#42
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

* Voff voff *
10 583 Inlägg
11 december 2010
#43
MrEricsson skrev:
Big Al skrev:
såklart jet har sämre bensin .... de har ju inte 98oktan wink

har dom ju! inte träffat på en jet pump än som inte har 95 98 e85
fast sen om de är 98 i deras tank de är en annan sak

Då får du åka till Stockholm så får du se flera stycken som saknar 98...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 198 Inlägg
11 december 2010
#44
Brådhis skrev:
MrEricsson skrev:
Big Al skrev:
såklart jet har sämre bensin .... de har ju inte 98oktan wink

har dom ju! inte träffat på en jet pump än som inte har 95 98 e85
fast sen om de är 98 i deras tank de är en annan sak

Då får du åka till Stockholm så får du se flera stycken som saknar 98...

//Brådhis

98 blir färre och färre överallt.. inte bara på Jet mackarna

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 december 2010
#45
Thunderbird88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sån jävla skillnad blir det inte även om det är herrejössesöverladdat...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

5 198 Inlägg
11 december 2010
#46
discokapten skrev:
Thunderbird88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sån jävla skillnad blir det inte även om det är herrejössesöverladdat...

den psykiska effekten blir nog 100%

7 274 Inlägg
11 december 2010
#47
Thunderbird88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sålänge som bilen är anpassad för 95 så blir det ingen som helst skillnad.
Vissa adaptiva styrsystem kan väl ge någon fördel åt högre oktanhalt, hur mycket låter jag vara osagt.


998 Inlägg
11 december 2010
#48
MrEricsson skrev:
Big Al skrev:
såklart jet har sämre bensin .... de har ju inte 98oktan wink

har dom ju! inte träffat på en jet pump än som inte har 95 98 e85
fast sen om de är 98 i deras tank de är en annan sak

Har inte hittat en enda Jet mack nere i Göteborg/halland/skåne som har 98oktan. Dom tog bort det för 3 år sen. Men kanske det finns någon kvar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 december 2010
#49
Brains skrev:
Thunderbird88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sålänge som bilen är anpassad för 95 så blir det ingen som helst skillnad.
Vissa adaptiva styrsystem kan väl ge någon fördel åt högre oktanhalt, hur mycket låter jag vara osagt.

Man kan pilla lite med tändningen vilket ger en hel del. Just du med en Miata ska veta att det var ett gäng i USA som fick ut en rejäl effekthöjning genom laboration med tidigare tändning. Däremot är ju frågan om man känner av ens 5hk även om det är väldigt mycket i dessa sammanhang.

Att V-power kan ge mer effekt är obestridliga fakta, men bara för man tankar sin 740 med det ska man inte tro att det automatiskt blir en raket av den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

807 Inlägg
11 december 2010
#50
gamlingen skrev:
discokapten skrev:
Thunderbird88 skrev:

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sån jävla skillnad blir det inte även om det är herrejössesöverladdat...

den psykiska effekten blir nog 100%

på sid 1 så finns det en länk, kolla gärna på den rullen

I'd rather die like a man, than live like a coward

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 december 2010
#51
Brains skrev:
Thunderbird88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Den där V-power soppan har jag testa på min Miata och resultate var....

.... ingen skillnad alls. Inte ens om jag försökte "låtsas" och tro att bilen gick bättre så märkte jag ingen skillnad mot 95.

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sålänge som bilen är anpassad för 95 så blir det ingen som helst skillnad.
Vissa adaptiva styrsystem kan väl ge någon fördel åt högre oktanhalt, hur mycket låter jag vara osagt.

Skillnad mellan 94 och 99 är lika mycket skillnad som 98 och E85 som är 104 eller nått.
Eller har jag fel?
För med E85 kan man ladda rätt mycket extra.
Då bör man väl kunna ladda lite med med 99? Aka Vpower.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

7 274 Inlägg
11 december 2010
#52
Thunderbird88 skrev:
Brains skrev:
Thunderbird88 skrev:

Dock kör man överladdad bil blir det skillnad.

Sålänge som bilen är anpassad för 95 så blir det ingen som helst skillnad.
Vissa adaptiva styrsystem kan väl ge någon fördel åt högre oktanhalt, hur mycket låter jag vara osagt.

Skillnad mellan 94 och 99 är lika mycket skillnad som 98 och E85 som är 104 eller nått.
Eller har jag fel?
För med E85 kan man ladda rätt mycket extra.
Då bör man väl kunna ladda lite med med 99? Aka Vpower.

Ja men bara för att man byter soppa så börjar inte bilen gå bättre.
Men rent generellt så brukar man kunna få ut lite mer hästar ur v-power och e85 jämfört med 95 OM bilen nu blir anpassad att efter det.


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 december 2010
#53
Jet har 123 stationer med 95 oktan men bara 31 av dessa har kvar 98, men alla har idag E85, det är bara 1st jet som har kvar 96, och den finns i gbg


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 december 2010
#54
btw så har jag kört min chippade V70 T5 (som enligt chiptillverkaren endast får köras på 98) på Jets 95 i 3 år nu, utan problem, så jag har svårt att tro att den skulle vara sämre, eller oktanfattigare, för då hade min bil troligtvis inte gått så bra...


807 Inlägg
11 december 2010
#55
Xoff skrev:
btw så har jag kört min chippade V70 T5 (som enligt chiptillverkaren endast får köras på 98) på Jets 95 i 3 år nu, utan problem, så jag har svårt att tro att den skulle vara sämre, eller oktanfattigare, för då hade min bil troligtvis inte gått så bra...

öhhh den är 3 oktan fattigare... tanka 98 så ska du se att den går bättre jag lovar

I'd rather die like a man, than live like a coward

7 274 Inlägg
11 december 2010
#56
Xoff skrev:
btw så har jag kört min chippade V70 T5 (som enligt chiptillverkaren endast får köras på 98) på Jets 95 i 3 år nu, utan problem, så jag har svårt att tro att den skulle vara sämre, eller oktanfattigare, för då hade min bil troligtvis inte gått så bra...

Det är inte direkt så att bilen bli orkeslös och värdelös bara för man tankar i en lägre oktanhalt...


7 120 Inlägg
11 december 2010
#57
Min ena S13 är mappad för 98 oktan och det märks stor skillnad om jag tankar 95 (bara gjort det en gång)
Den misständer och går sämre rent allmänt.

2 271 Inlägg
11 december 2010
#58
LordLife skrev:
MrEricsson skrev:
Big Al skrev:
såklart jet har sämre bensin .... de har ju inte 98oktan wink

har dom ju! inte träffat på en jet pump än som inte har 95 98 e85
fast sen om de är 98 i deras tank de är en annan sak

Har inte hittat en enda Jet mack nere i Göteborg/halland/skåne som har 98oktan. Dom tog bort det för 3 år sen. Men kanske det finns någon kvar.

Finns inga i Sthlm heller, kör med Statoilkort nu för tiden och lite V-power när bilen skött sig,
eller ska missköta sig!smile


836 Inlägg
11 december 2010
#59
i örebro området finns inte 98 iheller! har nog inte sett en enda jet mack på sista året med 98!


Muttley
11 december 2010
#60
MrEricsson skrev:
tkd_rille skrev:
de är troligt rätt mycket skit i mackarnas tankar. Inte bensinen.  Om du har stora problem med att bilen går dåligt och soppan inte kommer fram så har du med stor säkerhet fullt med skit i tanken.(förutsatt att allt annat funkar) De råka min bror ut för i sin v70.
Så skit är där i bensinen men de kan likväl vara statoil preem eller nån annan mack.

de man har Dom X antal bränsle filterna till för ju wink
finns ju en anledning till att alla bilar har dom

Jo men vad gör filterna för nytta när de inte ens passerar pumpen i tanken wink .


Sök