Tjena, ja har en volvo 745 med en 16 vevare i med extraktorgrenrör o lite annat om det nu hjäper i sammanhanget. Jag kör agadiff som jag alltid gör på isen men gång på gång så skjuter ja drivaxlar hela tiden. Jag kör med riktigt isdäck d.s.v 15 tum. Vid svetsning i bakaxeln så tar jag ur drivaxlarna för att dom inte ska bli av-härdade och likadant om jag nu har skjutit en av dom så byter jag alltid båda axlarna ! Men om ex. höger går av så sätter ja i nya o då går vänster o så fortsätter det, fast dom är nya o att dom sitter i samma färdriktning som dom gjorde tidigare. Har ni någon ide så skriv gärna !
Trimmade E30´s brukar ha samma problem. Grejen är ju då att dom brukar ha ca 500 häst. Vilket inte är fallet här. Du kanske monterar dom fel på något sätt?
Är bakvagnen original i övrigt? Mätt upp spel i diffen etc? Något måste absolut vara knas, drivaxlarna brukar annars hänga med ganska långt - även med trimmad turbomotor och torr asfalt.
Är bakvagnen original i övrigt? Mätt upp spel i diffen etc? Något måste absolut vara knas, drivaxlarna brukar annars hänga med ganska långt - även med trimmad turbomotor och torr asfalt.
Isdäck tar bättre än vad sommardäck gör på torrasfalt ! Det har aldrig hänt att ja har rasa på sommarn men det är att isdäcken också är rätt tunga !
Du har inte något knas i bakvagnen så att bakhjulen "skakar" vi acceleration? Jag hade en folkracebil för några år sedan som var så, och den käkade drivaxlar trots blygsam effekt.
ja det är som du säger det slår som fan när man trampar på men ja vet inte hur ja ska göra ?
Iskörning är rena döden för en bil, jag har med kört av drivaxlar på min 164:a med webrar, det beror på att det är så ryckigt, och hjulen studsar och slår och härjar, särskillt om man har dåliga bussningar.
Det är oftast inte effekten som förstör drivaxlar, utan att det slår och hugger