3082
Sök

Vem ska man skriva försäkringen på

German Engineering
9 083 Inlägg
15 december 2010
MarcusL skrev:
CarpeDiem skrev:
MarcusL skrev:

Hur fanken kan du få ett pris på 30k året med en VR6? På min 850R idag ger jag ungefär 10k om året / helförsäkring. Tycker det är dyrt nog smile

Mvh

Inte fan vet jag, försäkringsbolag är dumma i huvudet. Kanske för att man är ung och inte har haft körkort tillräckligt länge.

Gav 8000kr / helår med helförsäkring på min VR6, Länsförsäkringar!

Mvh

Vaaa????? Säg att du skämtar tonguetonguetongue Men hur gammal är du?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 489 Inlägg
15 december 2010
23 år är jag smile

Slog nyss på www.lansforsakringar.se och fick priset 7641kr per år med helförsäkring och 3000kr i självrisk. Dock bor jag i villa och valde 1000-1500 mil om året

Mvh Marcus
Senast redigerat av MarcusL (15 december 2010)

• Även den starka måste ta i när han skiter

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 december 2010
30 papp i försäkring på en VR6:a är väl ingenting, en hel del bolag vill ha 35-45K per år för att helförsäkra en helt vanlig 9-5 Aero i mitt namn.

Om jag tex skulle ha den stående på en förälder skulle jag bara betala runt 4K för samma försäkring med förare under 25 år.

Bor i villa, bilen på tomten (carport tom), 1000-1500 mil per år, litet samhälle, haft körkort sen jag var 18 (-05) och samtliga år har varit skadefria. Men visst, klart som fan att jag betalar över 30 lök om året i försäkring bara för att göra alla moraltanter glada...    eller hur var det nu igen....

Som sagt, ställ bilen på morsan eller farsan och se till att det skrivs in att förare under 25 får köra bilen. Bor du hemma så är det helt ypperligt att göra såhär men om du tex bor i andra änden sverige så fattar kanske försäkringsbolaget misstankar när dom kollar med dina föräldrars grannar var bilen brukar stå och ingen av dom ens har sett bilen...

Använder du hjärnan så är det inga problem men gör du för uppenbara fel så är risken stor att FB vägrar ersätta dina skador.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 883 Inlägg
15 december 2010
Finns flera tidigare trådar om att försäkra bilen på en förälder och jag ser ingen anledning att ha ytterligare 1.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök