Hej!
Jag har lånat en tråd liknande denna men då få kollar in den och frågorna är mer än jag trodde chansar jag med en ny tråd, lås om ni vill.
Jag vill att bilen ska låta tydligt mer än original. Men det ska gå att köra fort på åtminstone jämnt varvtal med den utan att det blir för jobbigt, den är dessutom 4-växlad. Den ska inte låta illa men lite klassiskt Volvo Original Cup rapande i avgassystemet är inget jag ogillar, snarare tvärtom. Så länge inte motorn tar skada på sikt, jag är inget vidare påläst.
Jag vill helst använda originalfästen. Bilen ska inte bli slöare än original men gärna tvärtom. Har hört att förgasarbilar gärna vill ha mostånd mer än andra. Bilen saknar katalysator och har förgasare vilket även kan göra att ljudet blir högre än insprut?
Hela systemet ska bli nytt, här är tre alternativ. Något bättre förslag, skriv det!
Att bara plocka bort främre burken på originalsystem gör typ ingen skyllnad.
Har tjatat även på andra forum utan resultat. Byte är planerat till sommaren så måste ha tips nu. Blir tokig! Får dessutom inte vara för dyrt, rostfritt går bort. Förkortas livslängden på systemet om främre tas bort osv? Vill veta allt!
1. Komplett Simons 2" sportavgassystem med båda ljuddämparna.
2. Komplett Simons 2" sportavgassystem utan främre ljuddämpare.
3. Originalssystem (köpa Volvos, Mekonomens eller annat?) utan främre ljuddämpare och en Simonsdämpare av samma typ som på deras sportavgassystem bak.