3293
Sök

Startspärr V40

23 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Tjena människor!smile

Det är så här att jag har bytt tänningslås immobilizer och styrbox, och det skall fungera.
Men när jag har monterat detta så kommer startspärren och el i motorns elektroniska system lampan blinkandes när jag vrider om nycklen.

Vad kan vara felet? Någon som är kunnig? big_smile Förövrig information är det en -98, 1.8SE

//Rasmus.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2010
är antennringen inkopplad? om inte bilen känner av rätt nyckel så blir det stopp.  Du kan ju även blivit lurad och någon har sålt dig prylar som inte matchar.   just startspärren är det dåligt med information om av förståliga skäl :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

23 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
torpis skrev:
är antennringen inkopplad? om inte bilen känner av rätt nyckel så blir det stopp.  Du kan ju även blivit lurad och någon har sålt dig prylar som inte matchar.   just startspärren är det dåligt med information om av förståliga skäl :-)

Allt är inkopplat smile köpte den från laga, och enligt "betyget" eller vad man säger så står det att den är testad och fungerar! ..Men man vet aldrig! hmm.. knepigt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2010
De kan ju blandat ihop nycklarna.  Funkar inte gamla boxen alls? testa byta tillbaka i så fall

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

23 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
torpis skrev:
De kan ju blandat ihop nycklarna.  Funkar inte gamla boxen alls? testa byta tillbaka i så fall

Nej den är trasig! fick ju tag på en styrbox men den vart inte nollställd så skickade tillbaka den.. Får se hur det blir här näst ger upp snart smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2010
Spånar en sista gång :-)  Din gamla styrbox kanske inte var trasig utan att antennringen var kass och orsakade problemet... därför kvarstår problemet med bytt box eftersom antennringen är den samma.

23 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Läste också att det kunde vara för att batteriet inte är helt laddat. så har ställt det på laddning, sen att man skulle låta bilen stå i ca 4timmar... vi provar iaf smile

23 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Kom igen nu ingen som kan hjälpa lite? big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 december 2010
tankah skrev:
Kom igen nu ingen som kan hjälpa lite? big_smile

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
•Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
•Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Sök