3505
Sök

Tomgångs problem på en volvo s40 2,0t

8 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
hej !

Jag har problem med att i bland så går min bil väldigt långt ner i varvtal på tomgång så den nästan stannar och i vissa tillfällen då jag kör i trafiken och stannar vid tex ett rödljuse kan motorn helt enkelt bara stanna ngn som vet vad det kan vara för fel ?

mvh Mikael

38 Inlägg
22 december 2010
kan vara många problem tex Luftmassemätaren, lambda, eller så kan felet ligga i någon styrbox. bästa tipset är att koppla upp bilen och söka felkoder tex

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

8 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
har kollat luftmassemätaren och det är inga fel på den dock så kan de va en bra ide att kolla felkoder me tongue tänkte inte så långt men du vet inte ngt annat vanligt fel ?

448 Inlägg
24 december 2010
har identiskt problem nu idag med min bil, ska hålla koll på denna tråden om ngn lyckas hitta ngn lösning smile

Xzit

...has left the building...
4 474 Inlägg
24 december 2010
Tjuvluft

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

8 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
har lagt tryck i systemet dock inget läck där imot hitta jag en kabel från lamban som såg råttgnagen ut kanske dax att sätta katterna på span i motorutrummet wink

Sök