silver88 skrev:
Håller med "mrpalmer" ang val av kombi, Saab 9-5 kombi kan vara värd att titta efter i den prisklassen, hade en -00:a med 2,3T-motor tidigare:
http://www.garaget.org/?car=160149&image=1510509 och jag hade utan tvekan behållt den om jag bara fått behålla jobbet:)
Billigare att äga än en aero och går snålt med fint lastutrymme samt bra betyg i krocktest...
Den var även piggare enligt mig jämfört med den
Bmw 528 touring -01 jag lånade strax innan jag skaffade saaben!
A6 (C4-karossen) har jag också haft -95 2,0L och -96:a 2,8L V6 men de var sedaner båda två och helt utan framvagnsproblem... dock inga 40.000:- bilar
Bmw 5-serie är riktigt bekväma, lagomt stora och går att köra hyffsat billigt om man vill, kan hända att 540iA dock blir svår att köra billigt med:O.
MB E- och C-klass har jag ingen (egen) erfarenhet av alls förutom beryktad rost
Kör VW Passat 1,8T nu som kan vara ett alternativ om du "bara" vill ha en billig kombi, bekväm med både utrymme och ekonomisk att äga, om man bortser från avsaknad av prestanda samt ev. spökande elektronik... och samma framvagnsproblem som audi (A4 och A6 framförallt!?)...
Hoppas det irriterade någon... eller att det hjälpte nånvart, MEN... alla tycker ju (som tur är) olika och den bästa uppfattningen du lär få, är den du själv skapar dej när du prövar bilarna du är intresserad av och jämför utifrån dina behov!!! ut å åk:)