Någon som har testat detta och vet hur bränsleförbrukningen påverkas ? Jag tycker ju att min drar mer men så har min km-räknare stannat så jag vet ju inte hur långt jag kört, jag kanske bara har åkt på kortare tid
Du kör väl hårdare haha, inte nänmvärt ska förbrukningen påverkas då du har mer effekt att använda vid normala farter, monterade samma på jobbarkompisen dotters vw passat och den sjönk från 0,5l till 0,4l vid långkörning den motorn har gått 36000mil
Någon som vet om detta funkar på andra bosch-pumpar, typ vp44? Om man använder sig av samma stift 2 och 3 osv...
Har inte sett att de står nåt om dom i nåt forum man skulle haft kopplingsschema på dom och kolla vilken som är bränsletempen för de är den man lurar på vp37an
Okej, makes more sense.. Men ändå, någon annan som går över 100 grader vattentemp ifall ni har det på hela tiden ? Jag har ju strömbrytare inne i bilen..
min bil drog en jävla massa mer med evrymodden. då de blev mycket mycket roligare att trycka på höger pedal men den drog även mer när den va inkopplad på farthållaren än orginal.
gjorde den de inte förut? 100 lät väl högt tycker jag, vet inte hur de är på v70n för de är en mätare utan siffror
Nej den brukar ligga på 95 grader kanske.. Det är ju trycksatt system så ska väl inte "gå i kok" på 100 grader men ändå, känns ju sådär.. Fast med ökat bränsletryck i cylindrarna så får man väl en varmare gång kan jag tänka mig !
Jag hade tänkt prova det här på en polares saab 9-3 -01 Det är en diesel turbo med 115hk. Det gick inte så bra då det 3:dje stiftet saknar anslutning. Nån som vet om man kan koppla på nåt annat sätt? Jag vågar inte riktigt prova att koppla på 1an och 2an då detta inte är min bil och jag har inte lust att skapa kortslutning nånstans.
Jag hade tänkt prova det här på en polares saab 9-3 -01 Det är en diesel turbo med 115hk. Det gick inte så bra då det 3:dje stiftet saknar anslutning. Nån som vet om man kan koppla på nåt annat sätt? Jag vågar inte riktigt prova att koppla på 1an och 2an då detta inte är min bil och jag har inte lust att skapa kortslutning nånstans.
Måste ju gå att googla eller hitta på nåt saab-forum, helt klart värt besväret !
O då menar jag typ, ta reda på vad det sitter för pump i, sen googlar du via det namnet ! Lycka till och fyll gärna i här hur man gjorde
Ingen som mätt ut ohm styrkan vid bästa resultat? Jag har inte gjort något än men tänkte pröva på ett 405ohms motstånd istället för en potentiometer.
Vad jag förstått av tråden så varierar det från motor till motor, så om du inte vill ha ställbart så får du antagligen prova dig fram tills du märker att den går bäst
Ingen som mätt ut ohm styrkan vid bästa resultat? Jag har inte gjort något än men tänkte pröva på ett 405ohms motstånd istället för en potentiometer.
Vad jag förstått av tråden så varierar det från motor till motor, så om du inte vill ha ställbart så får du antagligen prova dig fram tills du märker att den går bäst
Precis så är det ! Men för skojs skull då, om jag ställer min på 225Ω kan jag varva drygt 3000rpm utan att motorn klipper, kan ställa den på typ 170Ω också men då kan jag bara varva 2000rpm innan den klipper..
Nån som vet vad som händer förresten ? När jag laddar på för hårt slår motorn ifrån, precis som om man stänger av tändningen, det tar typ 10s innan den går igång igen ! Det händer inte innan motorn är uppe i full temp för då går laddvakten in vid 1.0bar..