Av egen erfarenhet... det är inte smart att koppla in denna i bilen 3tim innan man ska åka. tog på batteriet. man ska nästan sätta på den precis när man startar bilen så man slipper vänta på varmluften som kommer när motorn är varm. ger inte mycket värme. men helt klart ett bra och prisvärt alternativ om man saknar eluttag
går nog tyvärr inte jätte mycket snabbare att tina rutor med denna än de tar för motorn att bli varm.
Lite snabbare går de ju. å blir varmare lite snabbare i bilen. å den lilla tiden uppskattar man när det är flera minus. så för de priset så är det helt klart värt de.
in princip är de bästa att ha en förlängnins sladd med en timer på och sedan kör du en ordetlig kupevärmare. om du har möjlighet till 230 v utag vill säga:)
finns bara ett val om man inte har el och det är bensin/dieselvärmare, såsom eberspächer eller webasto. den kommer ge dig isfria rutor och en varm bil.
absolut långt ifrån bästa alternativet. men har man inget 230v uttag eller lust att lägga dom pengarna på eberspächer eller liknande så är detta ett alternativ som sparar nån värdefull minut när man står där i -20 grader
Jag hade den 12v kupevärmaren från biltema i saaben när kupefläkten dog. Den var helt värdelös den kunde inte ens hålla plusgrader när det bara var ngn minusgrad ute:/ men den cirkulerade luften så att inte framrutan immade igen när man körde sakta iallafall... Jula har riktiga 230v för 99 kr! köp en sådan istället så kan du ju klämma kabeln i bildörrn.
Måste va bättre å skrapa isen innan man åker.. då får man upp värmen i kroppen.. tar nästan lika lång tid att sätta dit och ta bort en filt som att skrapa.
Jag har den där värmaren, så gott som värdelös för värmen. Men den underlättar lite med isiga rutor. Och är en riktigt hjälp för att förhindra imma sedan när man far iväg