äh, den får man ju upp lätt som f*n me ett gäng pilsner sen blir man skruv galen, dock måste man dubbelchecka dagen efter så allting verkligen är som det ska hehe
dock sugen på att stroka e30:in och se om det blir stor skillnad
i väntan på att toppen kommer hem igen finns det inte så mycket att göra så de har väl mest bara blivit lite småpill och inte ett dugg mer än så, men några bilder kan jag bjuda på. sen har jag gått lös med sprayflaskan på insuget och kompressorhuset, men de vete fan om jag vågar lägga upp några biler på, kanske blir senare isf då det är blandade känslor om slutresultatet :shock:
börja skruva bort kofångare och frontplåt och skruva i topbultarna, någon som vet vad det ska vara för åtdragningsmoment på 12,9 bultar? förstod mig fan inte på beskrivningen:P
inpassning av IC sitter på plats nu men fick tydligen inte med mig nån bild av de, kommer nästa gång;)
hallå hallå! här står det för tillfället still, lämnade ju in toppen förra veckan på renovering, men han rinde igår och sa att jag behövde komma ner och titta på en grej, så jag åkte ner. då visar det sig att toppjäveln va sprucken! från ena sidan på ventilsätet och runt till andra sidan, dvs genom förbänningsutrymmet ut på deckyttan sen ut på utsidan av toppen och sen igenom hela insugskanalen till ventilsätet igen! fråga mig inte hur jag kunde missa att se den , helt otroligt.. så imorn blir det att åka på en liten roadtrip och hämta en hel b25 snurra, nyrenoverad med nya vippor, tätningar, ventiler och lite annat smått, med en Z45 kam monterad så det är ju inte helt fel iaf! så en nyrenoverad 2,5 botten med svarvade kolvar finns att köpa om det finns någon som är intresserad av de :wink:
bild på IC är tagen iaf så helt bildlöst blir de inte
ska komplettera med ett fäste på ovansidan också, men hade inte grejer till de för tillfället.
efter ett skapligt stillestånd i garaget har toppen äntligen hittat hem igen, plus en ny turbo också stötte på lite småproblem när jag hade dragit fast toppen o ställt ventilerna bara, får ju inte på ventilkåpan, då är de så kul att ventilkåpan tar i toppbultarna:P men ska se om man kan kapa lite i kåpan och göra plats för dom, annars så kan de ju bli lite småspännande:)
lite bilder då!
lite nya grejer:)
personligen vet jag inte inte om färgen känns helrätt på insuget men får duga tills vidare
här va de ju inte igår man uppdatera sist eller, finns ju en anledning till de och de är att den här sommaren har varit riktigt kass med massa blandade ras o småfel mest hela tiden, M20 maskinenhar blivit såld så nu blir de andra bullar till nästa sommar, inte så mycke text men kan ju skjutsa upp lite blandade bilder på iaf 250 mils åkande, 12 mil sen april:P
ALLT SOM ALLT, regbesiktning nu på fredag med M50in, fler bilder kommer väl rullande, får ursäkta att vissa bilder är som dom är, men har blivit rätt darrhänt på äldre dar (läs 22 bast)