3286
Sök

Högra lyktan slocknar när jag kopplar på helljus, volvo 940

151 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
olivernilsson skrev:
det finns en jord till, till helljuset på 940 kolla den också smile hoppas det löser sig!

Skönt att de löste sig för dig smile Vart sitter den jorden? Och i vilken jord var problemet på din?

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
7 januari 2011
den satt o framskärmen,  wink och det går ju sladdar till helljuset också, den svarta på dom är jord:) dra en ny till dom så hoppas vi det funkar!

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Biltokig
310 Inlägg
7 januari 2011
orkar inte läsa alla svar men är det inte hel och halvljus i samma glödlampa på 940??? det är ju isåfall 2 olika trådar och går den till helljuset sönder så slocknar ju lycktan när du bränner på det för halvljuset kopplas ju bort då.

Harè bra

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
7 januari 2011
precis så jag sa nyss smile eller ja försökte säga nyss:P

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Biltokig
310 Inlägg
7 januari 2011
ok ja jag menar att det är 2 trådar i glödlampan, jag pratar inte om jordkablar smile

Harè bra

2 924 Inlägg
7 januari 2011
Många ggr beror sådana fel utav någon åtgärd som gjorts strax innan... har du ändrat något elektriskt?

Hur är extraljusen inkopplade?

Har du jordat varje extraljus ordentligt med kraftiga kablar/anslutningar till karossen?

Hade du mätt mellan minusanslutning på helljuslampan och kaross/minuspol vid belastning på/av ?

Hursomhelst så låter jordproblem väldigt troligt, kan räcka med en glappkontakt i något kontaktstift/skarv.

Det där med att bilen inte ens startar låter ju lite förbrullande och pekar en del på jordning till batteri eller startmotor ....t.ex brustna jordflätor kan ge skumma problem...

~ Life is short, have FUN! ~

151 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Problemet kvarstår fortfarande och vet inte hur jag ska lösa de, både hel och halvljus är jordade till minus på  batteriet men ingen skillnad

Ska man prova byta relä?  Vad kan man annars göra?

Helljus har varit inkopplade, detta hände ca en veckan efter jag kopplat in 3x55W Men allt med extraljusen är bortkopplat nu
Senast redigerat av PetteRR (26 januari 2011)

Evildan
26 januari 2011
provat att byta H4 i lyktan?

151 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
den funkar, har testat att ta ström från den andra lycktan. Har mätt upp och de komemr inte ens fram ström i kabeln till helljuset

Sök