3303
Sök

AN storlek till bränsle???

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#1
hej liten fråga. har lite fundering ang bränsle returen.
jag kommer att ha an8 till fuelrailen men ska man ha an8 som retur med??
eller ska man ha an6???
för nått motstånd ska de väll vara mellan tanken o fuelrailen eller??
tacksam för svar. big_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#2
Tråden passar bättre här än i avancerad motorteknik så jag har flyttat den åt dig.

Mvh
Moderator

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 december 2010
#3
returen bör ju vara lika grov som matarledningen eftersom bilen på tomgång inte använder någon soppa alls(typ) och allt som kommer fram skall tillbaka igen ju.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#4
torpis skrev:
returen bör ju vara lika grov som matarledningen eftersom bilen på tomgång inte använder någon soppa alls(typ) och allt som kommer fram skall tillbaka igen ju.

ok det var det jag ville veta.
en fråga till. vad behöver jag för pumpar till 5-600hk??
ser att många kör dubbla.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#5
Beror på, ska du åka bensin eller etanol? Storlek på spridare? Du klarar dig väldigt långt på dubbla 044 boschpumpar med etanol eller en singel 044a om du ska åka bensin.

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#6
ska åka på bensin  men 1260cc spridare

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#7
Nu vet jag inte vilket bränsletryck du kommer köra med men en singel bosch 044 i serie med tankmonterade pumpen funkar fint upp mot 500hk

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 december 2010
#8
itouch skrev:
Nu vet jag inte vilket bränsletryck du kommer köra med men en singel bosch 044 i serie med tankmonterade pumpen funkar fint upp mot 500hk

bränsletryck och laddtryck går hand i hand...  en v8 sugis behöver alltså en annan pump än en 1.8l turbomotor på samma effekt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 488 Inlägg
26 december 2010
#9
Rent generellt borde han klara sig rätt långt med en singel 044a isåfall

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#10
ok men behöver jag en pump i tanken om jag ska ha fuelcell?? räker det inte med 1 044 då??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#11
Du har redan en pump i tanken smile Du kan tex ha att den matar fram till en fuelcell och ut från fuelcellen går en ledning till en 044 pump som matar vidare till fuelrailen.

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#12
du menar att jag ska ha orginaltanken med orginalpumpen kvar som leder till fuelcellen??
jag hade tanken o skrota orginaltanken o köra en extern tank i bagaget till pumpen.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

-= 666 =-
31 Inlägg
26 december 2010
#13
Volvox40 skrev:
ok men behöver jag en pump i tanken om jag ska ha fuelcell?? räker det inte med 1 044 då??

nej ska du köra fuelcell i skuffen så kör du bara med 044an som suger från fuelcellen och soppa filter efter pumpen förfilter innan pumpen är ju inte fel heller kolla bild på hur det ser ut i min skuff på mitt bygge kanske är till lite hjälp...

/norpan
Senast redigerat av -Norpan- (26 december 2010)

Volvo 242 T5 600Whp http://www.mtracing.se

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#14
-Norpan- skrev:
Volvox40 skrev:
ok men behöver jag en pump i tanken om jag ska ha fuelcell?? räker det inte med 1 044 då??

nej ska du köra fuel cell så kör du bara med 044an som suger från tanken och soppa filter efter pumpen förfilter innan pumpen är ju inte fel heller kolla bild på hur det ser ut i min skuff på mitt bygge kanske är till lite hjälp...

/norpan

ja precis så tänkte jag. om jag bygger som dig så kan jag ha bara en walbro 044??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#15
Jag antog att du skulle behålla originaltanken, ska du väck med den så gör du som Norpan säger.

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#16
ok förstog det. smile
men nu har jag koll på läget då. tack för hjälpen

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 488 Inlägg
26 december 2010
#17
Volvox40 skrev:
ja precis så tänkte jag. om jag bygger som dig så kan jag ha bara en walbro 044??

Walbron heter ej 044, utan bosch som gör det, en walbro 255 är inte att rekommendera för 500hk. Ska du bygga som norpan har gjort så klarar du dig långt på en bosch 044 pump, han kör en värre pump än 044an men han kör etanol som kräver det också.

-= 666 =-
31 Inlägg
26 december 2010
#18
Volvox40 skrev:
-Norpan- skrev:
Volvox40 skrev:
ok men behöver jag en pump i tanken om jag ska ha fuelcell?? räker det inte med 1 044 då??

nej ska du köra fuel cell så kör du bara med 044an som suger från tanken och soppa filter efter pumpen förfilter innan pumpen är ju inte fel heller kolla bild på hur det ser ut i min skuff på mitt bygge kanske är till lite hjälp...

/norpan

ja precis så tänkte jag. om jag bygger som dig så kan jag ha bara en walbro 044??

japp precis en 044, walbro eller vad som, ska du köra mycket effekt och behöver två pumpar så kör du bara en i varje anlutning på fuelcellen


jag kör med en riktigt ordentlig Aeromotive pump och dubbla AN8 till fuelrailen och enkel AN8 Retur funkar fint fint..

precis som näms så kör jag på E85 du kommer lätt över 500hk på bensin på en Bosch 044
Senast redigerat av -Norpan- (26 december 2010)

Volvo 242 T5 600Whp http://www.mtracing.se

777 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#19
ok tänkte fel. tack igen hehe

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 december 2010
#20
itouch har rätt i att en 044 förmodligen räcker generellt, men jag tycker det hade varit mycket bekvämare om vi fått veta vad det gäller för motor och bil.  med 500hk i en bruksbil så vill man inte ha en 044 som för ett jävla liv.

en bekant bromsade 563hk med 1st 044 på e85 i en B230 volvomotor.  gissar att det gäller en sådan motor här, men gissa skall man inte göra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök