Gvanon skrev:
Jag har hållit på med Opel sedan 1983, körde bil första gången jag var fem år i en Rekord 1961, har aldrig haft en ny bil utan alltid gamla och begagnade, en Rekord som gått 76 000 mil är den som gått längst, en bekant hade en Ascona 83 som gick 94 000 mil.
Har nu en Ascona sprint 88 som gått 33 000 mil som jag renoverat och mycket man tar isär eller plockar ner är i nyskick, det är häpnadsväckande, har hållit på flera år och ännu inte hittat en enda fastrostad skruv på hela bilen.
Här finns också en Omega 2.6 och en Senator CD 82 som orsakar folksamling, speciellt Mercedesägare är rätt avundsjuka.
Jag skriver på lediga stunder en historiebok om Opel.
Har sett mycket vanvård under åren därför att vissa inte tycker att en Opel är värd att sköta om utan de skall slitas och slängas och denna åsikt påverkar skicket.
Detta är dock en åsikt som nu är utrotningshotad, Opels framgångar vinner allt fler anhängare i dag.
De som inte gillar Opel har en dyster tid att se fram emot!
Calibra är en av de bästa bilar som funnits med en enastående kvalitet, den som säger att det är skräpbilar och att alla Opel är skräp har helt fel och har absolut ingen kunskap.
Jag har forskat och skrivit om svenskarnas åsikt om Opels kvalite och den negativa åsikten framförs vanligen av andra bilmärkens entusiaster, lustigt sammanträffande eller hur?
Speciellt Calibra väcker svår avund, en gång utnämnd till världens vackraste bil, och då tar man i sin desperation till det enda man har, klaga på kvaliten.
De modeller som haft dålig kvalitet har inget alls att göra med Opels allmänna kvlite, vilket de okunniga tror.
Tyvärr är detta för stort ämne att skriva mer om här.