3866
Sök

varför är alla imot opel calibra? när dom är skit snygga..!

9 108 Inlägg
25 januari 2006
4G63GalantGTI_R skrev:
inse att veCtalibran e en piece of shiieat! a bad ass  car så att säga....
(tunad 160 hk vaddå? bytt luftfilter...
varmluft likamed minus 10 hk...

16v: na NÄR de inte har rasat, går sämst av all 150 hk motorer ja kört.... ta en japs där e de drag.....

kom ihåg www.bytbil.com.....

men alltså snälla nån. Du verkar inte veta ett skit om detta förutom vad dina "kompisar" som säkert är JÄTTEINSATTA i opel har sagt.

Opels 16v-motor är i det närmaste skottsäker! Och det är ett jävla drag i dom för att ha så få hästkrafter! Följde du inte projektkadetten i bilsport eller?

Äh känns ju som att diskutera mot en vägg detta. meningslöst.

4G63GalantGTI_R skrev:
gött då slipper ja se ditt rullande vardagsrum / lyxskepp omegan då.... ja va skönt...

jo håll dig till övergångsställena bara annars vet man inte vad som händer hehe wink
Senast redigerat av MilleN (25 januari 2006)

YAMAHA
81 Inlägg
25 januari 2006
4G63GalantGTI_R skrev:
gött då slipper ja se ditt rullande vardagsrum / lyxskepp omegan då.... ja va skönt...

istället för å klaga på alla andras bilar, kan du inte lägga in din egen så vi får se på ditt "manliga" lyxåk?!

Avstängd
138 Inlägg
25 januari 2006
jaja NI gillar lyxåk jag hatar hangarfartyg med lyx i.....

få se en bild på en omega dom kör rally me då ...skulle bara agarva iaf så de behövs inte letas...

e inte värdiga att se den....kanske får höra nått
sen när ja drar era lyxbåtar me 8vippare sugisar....

som sagt evo rules.....

over and out...

www.bytbil.com.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
25 januari 2006
4G63GalantGTI_R skrev:

få se en bild på en omega dom kör rally me då ...skulle bara agarva iaf så de behövs inte letas...

som sagt evo rules.....

På något sätt så får jag en känsla av att du inte ens har fyllt 18, kanske 15 om du har tur tongue
Kom tillbaka om några år, när du har lärt dej lite folkvett!

Avstängd
138 Inlägg
25 januari 2006
opels motorer skottsäkra?? betyder de att man allti får skjuta på lr?
eller att de exploderar.....när man kör över 50?

missade neonsports bilguide... seriöst e den hållbar då eller?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
25 januari 2006
4G63GalantGTI_R skrev:
opels motorer skottsäkra?? betyder de att man allti får skjuta på lr?
eller att de exploderar.....när man kör över 50?

missade neonsports bilguide... seriöst e den hållbar då eller?

Gör dig inte dummare än vad du redan framstår som i våra ögon!
Har du problem med tolkning ska jag tolka åt dig!
Skottsäkra = går och går och går!

9 108 Inlägg
25 januari 2006
Kan inte göra annat än att skratta åt hans patetiska inlägg hehe. men visst, bara för att man inte kört rally med omega så är det en dålig bil wink Men DTM-mästerskapen dög den i iaf!

Detta är en tråd om calibra så blanda inte in min bil i det hela tack wink Kom igen när du köpt dig en EVO så kan vi snacka seriöst!

cossie jens
127 Inlägg
25 januari 2006
e säkert inget fel finns ju massa olika moddeller o alla har sina sjukdommar enda jag vet om calibra så e det att den 4wd modellen inte håller så bra att trimma typ drivlina mm annars har jag inget illa o säga om dom

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
25 januari 2006
Drivlinan i 4x4 ÄR svag, det finns det inget motargument till tongue

212 Inlägg
25 januari 2006
vilket j*vla tjat de va här då..

2 Inlägg
6 februari 2007
Jag har hållit på med Opel sedan 1983, körde bil första gången jag var fem år i en Rekord 1961, har aldrig haft en ny bil utan alltid gamla och begagnade, en Rekord som gått 76 000 mil är den som gått längst, en bekant hade en Ascona 83 som gick 94 000 mil. 
Har nu en Ascona sprint 88 som gått 33 000 mil som jag renoverat och mycket man tar isär eller plockar ner är i nyskick, det är häpnadsväckande, har hållit på flera år och ännu inte hittat en enda fastrostad skruv på hela bilen.
Här finns också en Omega 2.6 och en Senator CD 82 som orsakar folksamling, speciellt Mercedesägare är rätt avundsjuka.
Jag skriver på lediga stunder en historiebok om Opel.
Har sett mycket vanvård under åren därför att vissa inte tycker att en Opel är värd att sköta om utan de skall slitas och slängas och denna åsikt påverkar skicket.
Detta är dock en åsikt som nu är utrotningshotad, Opels framgångar vinner allt fler anhängare i dag. 
De som inte gillar Opel har en dyster tid att se fram emot!

Calibra är en av de bästa bilar som funnits med en enastående kvalitet, den som säger att det är skräpbilar och att alla Opel är skräp har helt fel och har absolut ingen kunskap.
Jag har forskat och skrivit om svenskarnas åsikt om Opels kvalite och den negativa åsikten framförs vanligen av andra bilmärkens entusiaster, lustigt sammanträffande eller hur?

Speciellt Calibra väcker svår avund, en gång utnämnd till världens vackraste bil, och då tar man i sin desperation till det enda man har, klaga på kvaliten. 
De modeller som haft dålig kvalitet har inget alls att göra med Opels allmänna kvlite, vilket de okunniga tror.
Tyvärr är detta för stort ämne att skriva mer om här.

301 Inlägg
6 februari 2007
Gvanon skrev:
Jag har hållit på med Opel sedan 1983, körde bil första gången jag var fem år i en Rekord 1961, har aldrig haft en ny bil utan alltid gamla och begagnade, en Rekord som gått 76 000 mil är den som gått längst, en bekant hade en Ascona 83 som gick 94 000 mil. 
Har nu en Ascona sprint 88 som gått 33 000 mil som jag renoverat och mycket man tar isär eller plockar ner är i nyskick, det är häpnadsväckande, har hållit på flera år och ännu inte hittat en enda fastrostad skruv på hela bilen.
Här finns också en Omega 2.6 och en Senator CD 82 som orsakar folksamling, speciellt Mercedesägare är rätt avundsjuka.
Jag skriver på lediga stunder en historiebok om Opel.
Har sett mycket vanvård under åren därför att vissa inte tycker att en Opel är värd att sköta om utan de skall slitas och slängas och denna åsikt påverkar skicket.
Detta är dock en åsikt som nu är utrotningshotad, Opels framgångar vinner allt fler anhängare i dag. 
De som inte gillar Opel har en dyster tid att se fram emot!

Calibra är en av de bästa bilar som funnits med en enastående kvalitet, den som säger att det är skräpbilar och att alla Opel är skräp har helt fel och har absolut ingen kunskap.
Jag har forskat och skrivit om svenskarnas åsikt om Opels kvalite och den negativa åsikten framförs vanligen av andra bilmärkens entusiaster, lustigt sammanträffande eller hur?

Speciellt Calibra väcker svår avund, en gång utnämnd till världens vackraste bil, och då tar man i sin desperation till det enda man har, klaga på kvaliten. 
De modeller som haft dålig kvalitet har inget alls att göra med Opels allmänna kvlite, vilket de okunniga tror.
Tyvärr är detta för stort ämne att skriva mer om här.

håller förvisso med dig, men jag vet en del som haft opel och dom har problem, visst det har alla, men sen så konstigt sammanträffande kan juh bero på att dom inte vill köpa opel för dom har hört så mycket dåligt om dom, sen är juh inte inredningen den fräschaste i dom heller! mer plast får man leta efter, men smaken är som baken,

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 februari 2007
"sen är juh inte inredningen den fräschaste i dom heller! mer plast får man leta efter, men smaken är som baken,"

tar vi en titt i både a4 och vectra i dagens läge ( 2007 års modell ).

tror jag du blir förvånad. jag kan säga samma sak om renault. men då hamnar jag ju i samma stadie som citeringen över..

har själv haft en Audi A4 -95. Och kvalitén på min nuvarande Opels instrumentering/bräda är betydligt högre. Nästan lite skrämmande när man ser på prisskillnaden.
Senast redigerat av n0ll (6 februari 2007)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 februari 2007
4G63GalantGTI_R skrev:

som sagt evo rules.....

over and out...

www.bytbil.com.

och hur f*n kom evo vs omega in i samma bilklass?

omega - rally? va fan?

Rätt smidigt att jämföra bilar från olika bilklasser. Kan vi ju lika gärna ta en Evo ut i skogen över stock och sten,  och köra mot nån Hummer H2. Så blir det nog en rättvis match.

www.bytliv.com !
Senast redigerat av n0ll (6 februari 2007)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 februari 2007
4G63GalantGTI_R skrev:
får la skicka en film på agda när hon försöker starta sin 99 astra 1400 kukikare.. HAHA... förlåt,, dom e säkert jätte BENSINSNÅLA....-----(startgas)----------               ...... (ASGARVAR)

Subaru? ne ingen wv boxer här inte.... men hellre subaru en allt annat icke japanskt....

jag hoppas dom inför åldersgränskrav med personnummer här snart. eller att dom spärrar ditt konto helt enkelt. mer dryga inlägg får man leta efter. startgas är till för mopeder, det bör du nog veta.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

7 120 Inlägg
6 februari 2007
Fyfan va alla stavar asså, dagis? Knappt så man förstår ibland.
Men men, skriver för att jag vill se film/bild på den där "Astra OPC Extreme" som blivit jämförd med Mclaren F1.

2 123 Inlägg
6 februari 2007
Har läst igenom tråden nu och undrar vad folk tänker med när dom säger att Calibra är en sportbil ?
Den är fan då ingen sportbil hur man än tänker, sportbilar är RX:7, Supra, Skyline, MR2, GT-4, Speedster, Elise osv.
Inget sportigt med den Opeln över huvudtaget.
Visst har Calibra blivit en dussin bil men jag själv tkr den ser helt okej ut från utsidan men insidan ska vi inte tala om.
Nästa bil blir väl kanske en Speedster eller något sånt kul : )

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
6 februari 2007
de är ungefär såhär krig startas, fast då handlar de inte om bilmärken:P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

9 108 Inlägg
6 februari 2007
Aerodynamik skrev:
Fyfan va alla stavar asså, dagis? Knappt så man förstår ibland.
Men men, skriver för att jag vill se film/bild på den där "Astra OPC Extreme" som blivit jämförd med Mclaren F1.

http://www.youtube.com/watch?v=r6DyWoV0wck

Tyvärr blev den aldrig satt i produktion hmm Har inte hört att den jämförts med McLaren F1 men brutal är den i alla fall wink

Angående diskussionen om Opel förstår jag att folk kanske inte tycker om märket rent allmänt, men att spy ur sig skit bara för att några polare säger att det är så eller för att man haft otur och köpt billig skit är ju så dumt så det är sjukt smile

edit: Sedan är 463Galant vad han nu hette redan bannad för längesedan wink
Senast redigerat av MilleN (6 februari 2007)

220 Inlägg
6 februari 2007
Jaha, då är det kanske dags att reda ut lite saker o ting här;)

Ang. att 2.0 8v är en slö skitmotor kan väl diskuteras.. Har den motorn i bruksbilen och senast i går piskade jag upp en Volvo 740 rätt så brutalt 100km/h-200km/h. Han försvann i backspegeln hehe.. Har kört 3000mil utan att byta varesig olja, filter eller nåt sånt. Går alldeles ypperligt, snittar 0,8 blandad körning.

Ang. 2.0 16v (C20XE), sitter en sådan motor i min Kadett, 0-100 8 sek orginal, sopade banan med alla konkurrenter när dom kom och kör ifrån de flesta gti bilar även idag med några undantag. Underbar motor med riktigt rejsig karaktär, lätt trimmade.

Ang. 2.0 16v Turbo (C20LET) 0-100 på 6,7 sekunder orginal i en Calibra. Tycker jag är rätt bra. Block som pallar 350hk orginal innan vevstakarna ger sig. Byt till smidda stakar så håller dom för c:a 550-600hk. 4x4 är en svag punkt tyvärr, fördelningslådorna ger sig med tiden, men det fixas ju lätt, bara kontakta qrew (www.maxxtuning.se) så har du 50-50 drivning och en f-låda som tål en hel del stryk sen!

Sen kan vi ju diskutera om Omega 3000 24v, 204hk rak sexa på 3 liter, 24v topp. 0-100 på 7,9 sek. Rätt skapliga siffror för en såpass tung bil. C:a sekunden slöare upp till hunda mot jämförelsevis bmw 540 med 286 hk V8 på 4.0 liter. Detta tack vare att Omegan har såpass lågt luftmotstånd.

Slutsats: Oavsett vilken av dessa ovan nämnda opel modeller man köper så får man oslagbar prestanda/pris. Köp en Kadett Gsi 16v t.ex, kostar 10k och kör ifrån det mesta i den prisklassen. Sen det där med rost kan ju diskuteras i all evighet, och japp, Oplarna rostar, men frågan är om inte alla andra bilar från samma årgång är minst lika jävliga förutom 740:n och Audi bilarna som har ett sjukligt bra rostskydd. Blir även aningen less på kommentarer i stil med "Jamen dom 10 jag pratat med säger att opel är skit.."
Kanske dags att bilda sig en egen uppfattning istället för att lyssna på vad andra säger..

Sök