3483
Sök

Mercedes 190 3.0 24v TD, KÖÖL Racing. Film från kinnekullering och ett litet haveri =)

25 Inlägg
24 april 2011
#221
är du säker att laddtrycksmätaren stämmer låter som den skulle spola på för dåligt, t_walla på garaget bromsa hans förra motor 300d 12v med första pumpen han byggde och den leverera bara 100cc men han fick ut 280hk och 501nm. Och du ha ju 120cc och 24v så lite mer borde de gå kräma ur! Men de är ju lätt att se på bromspappret om den ladda för lite om kurvan inte ha nån topp utan blir bara högre och högre.
Själv ha ja en 24v nu som inte är riktigt klar men jag ha 170cc pump och hade tänkt runt 500hk smile


72 Inlägg
24 april 2011
#222
S_Henjer skrev:
Verkar allt lite småknepiga de dära TS..

tycker jag inte att vi Är.....

Kalibrerar bilar.

276 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#223
-Carlsson- skrev:
är du säker att laddtrycksmätaren stämmer låter som den skulle spola på för dåligt, t_walla på garaget bromsa hans förra motor 300d 12v med första pumpen han byggde och den leverera bara 100cc men han fick ut 280hk och 501nm. Och du ha ju 120cc och 24v så lite mer borde de gå kräma ur! Men de är ju lätt att se på bromspappret om den ladda för lite om kurvan inte ha nån topp utan blir bara högre och högre.
Själv ha ja en 24v nu som inte är riktigt klar men jag ha 170cc pump och hade tänkt runt 500hk smile

Den ladda strax under 2 bar enligt TS dator, och den stämmer nog tongue


276 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#224
Mog1 skrev:
Kikade på bilen strax efter limmet bänkat sin gillade ditt avgassystem smile, hmm svartryker han fortfarande mycket eller? gör han det kan du antagligen ladda på ett halvt kilo till då bör du närma dig siffrorna blacksmoke sagt..

Vore jävligt kul å se hur han går är du i stan fortfarande eller?

Med det avgashuset jag har nu får jag max 2 bars ladd. Dock ska jag inte begöva ladda mer än 1,8 för att komma över 400hk...

Nepp, vi drog hem igår...


140 Inlägg
26 april 2011
#225
Henjer skrev:
Vonzool skrev:
kom o tänka på en sak, skiljer det sej mycket från bakhjuls hästar jämfört med motor hästar?? försvinner ju lite efter vägen... men kanske inte så mycket :S

263 hjulhästar enligt TS-motorsport. Du skulle gått ut utanför, där stod jag från kl 14,30... Vet inte varför dom inte skrivit med mig i listan...

hehe jo fast det var ju så fasansfullt mycket folk på båda sidorna så gick ju knappt och röra sej tongue sen hade jag fått lite skallebank oxå tyvärr så eftersom din bil inte stod med i listan gick man iväg med besviken min roll

Speciellt när den var med iaf tongue får väl hoppas man kan se den någon mera gång istället:P eller filmer på den iaf xD


15 Inlägg
26 april 2011
#226
Kolade den mycket på fullt ladd? Dom ska ju leana ut när lasset kommer, kan va där hästarna for isf

w123 om603 mynä, 400hk 655nm

Ordförande i Team TTR
10 Inlägg
27 april 2011
#227
Jag stod utanför (naturligtvis wink ) och den rök bra under last, men vid fullt ladd så var det en klart mindre tät rök smile

MVH Andreas

276 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#228
dieselmerc skrev:
Kolade den mycket på fullt ladd? Dom ska ju leana ut när lasset kommer, kan va där hästarna for isf

Det är som "gamle svarten" skriver, de tunnas ut när laddet kommer... Men köölfritt blir det ju inte!


214 Inlägg
27 april 2011
#229
Jag har lite film på din bänkning smile...

Fan vad sad du var yikes! Inget som du hade förväntat dig, lite för lite hästar Vad BSR har lovat ut med den pumpen?
Senast redigerat av ReDoZz (27 april 2011)


276 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#230
ReDoZz skrev:
Jag har lite film på din bänkning smile...

Fan vad sad du var yikes! Inget som du hade förväntat dig, lite för lite hästar Vad BSR har lovat ut med den pumpen?

Jasså? Den får du gärna maila, ohenjer@hotmail.com

Ja lite besviken vart jag ju, har dock smält de nu. Ska kika över lite bränsleledningar m.m, dock så går ju bilen jävligt bra som den gör nu. Men man blir ju lite besviken när man blir lovad en sak å de blir en annan.. Men å andra sidan så kan de ju lika gärna vara jag som har gjort ngt galet....


nordan90
27 april 2011
#231
Gillar ditt projekt smile synd att de inte vart högre siffror.. jag har även några filmer på din bil, men lite kass kvalle tongue om du vill ha?

245 Inlägg
27 april 2011
#232
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..

S.v.r

276 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#233
nordan90 skrev:
Gillar ditt projekt smile synd att de inte vart högre siffror.. jag har även några filmer på din bil, men lite kass kvalle tongue om du vill ha?

Tackar tackar. Ja de är bara å maila på ohenjer@hotmail.com ;-)


276 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#234
Turbo_Davve skrev:
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..

Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...


Game On!
244 Inlägg
27 april 2011
#235
va ja har hört så brukar folk bänka lågt på elmia, men vet inte om det är samma företag varje gång ? iof bättre att bänken visar lågt än att de ger massa glädjehästar


245 Inlägg
28 april 2011
#236
Henjer skrev:
Turbo_Davve skrev:
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..

Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...

ja det är väl klart, inte skulle dom stå och säga att deras bänk är skit? tongue

S.v.r

276 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#237
Turbo_Davve skrev:
Henjer skrev:
Turbo_Davve skrev:
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..

Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...

ja det är väl klart, inte skulle dom stå och säga att deras bänk är skit? tongue

Ne, för de vore ju rent av korkat! ;-)


72 Inlägg
28 april 2011
#238
Turbo_Davve skrev:
Henjer skrev:
Turbo_Davve skrev:
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..

Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...

ja det är väl klart, inte skulle dom stå och säga att deras bänk är skit? tongue

Eftersom folk verkar lite förvirrade så varar jag då.

Bänken är EXAKT, eller rättare så exakt de kan vara. Tycker ni inte att det är lustigt att alla standard bilar som bromsade under helgen fick rätt hästkrafter?, tillex jänken med 570hk som fick 572?? eller den visar bara fel när vissa kör?. Nej så är det inte!!.

Limmets BMW visade samma siffror som den gjorde häromveckan när han bromsade den i GBG, men det var kanske en tillfällighet ? wink

Därimot så visar den mycket mindre än tillex VM Performance dynojet bänk som är en glädjebänk, det har många fått erfara som bromsat på andra ställen efter de har varit på VM, tillex GT MARTINSSON Mf mf.

Och det är ganska lustigt att ni nämner nav-dynos, då vi bromsat flera bilar som körts i nav-dynos på PPF och på andra ställen, de visar samma, med en fel marginal på +- 2%.
Hör själv med grabbarna.

Detta är en dyno dynamic bänk, och är ansedd att vara de ledande i världen och har alltid varit.

Det enda som är osäkert på denna är vridmomentet då vi inte kunde ta ut en korrekt varvtalssignal.

Men vill ni ha mycket hk på era papper som ni kan visa upp för era kompisar och lägga upp på nätet så föreslår jag att ni kör till folk som har Mustang rullar, dynojet, eller överhuvudtaget ett par obromsade rullar, dvs inga thelma bromsar som gör svepen kontrollerade och exakta.

Koenigsegg körde ALLA sina bilar här innan dom skaffade sin egen utrustning så hästkraftsantalet i dom är oxå helt fel, dom har MYCKET MER EFFEKT wink.
Eller njaaa kanske inte då den stämmer med deras nya rototest wink.




                                Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

276 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
#239
cerveza skrev:
Turbo_Davve skrev:
Henjer skrev:
Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...

ja det är väl klart, inte skulle dom stå och säga att deras bänk är skit? tongue

Eftersom folk verkar lite förvirrade så varar jag då.

Bänken är EXAKT, eller rättare så exakt de kan vara. Tycker ni inte att det är lustigt att alla standard bilar som bromsade under helgen fick rätt hästkrafter?, tillex jänken med 570hk som fick 572?? eller den visar bara fel när vissa kör?. Nej så är det inte!!.

Limmets BMW visade samma siffror som den gjorde häromveckan när han bromsade den i GBG, men det var kanske en tillfällighet ? wink

Därimot så visar den mycket mindre än tillex VM Performance dynojet bänk som är en glädjebänk, det har många fått erfara som bromsat på andra ställen efter de har varit på VM, tillex GT MARTINSSON Mf mf.

Och det är ganska lustigt att ni nämner nav-dynos, då vi bromsat flera bilar som körts i nav-dynos på PPF och på andra ställen, de visar samma, med en fel marginal på +- 2%.
Hör själv med grabbarna.

Detta är en dyno dynamic bänk, och är ansedd att vara de ledande i världen och har alltid varit.

Det enda som är osäkert på denna är vridmomentet då vi inte kunde ta ut en korrekt varvtalssignal.

Men vill ni ha mycket hk på era papper som ni kan visa upp för era kompisar och lägga upp på nätet så föreslår jag att ni kör till folk som har Mustang rullar, dynojet, eller överhuvudtaget ett par obromsade rullar, dvs inga thelma bromsar som gör svepen kontrollerade och exakta.

Koenigsegg körde ALLA sina bilar här innan dom skaffade sin egen utrustning så hästkraftsantalet i dom är oxå helt fel, dom har MYCKET MER EFFEKT wink.
Eller njaaa kanske inte då den stämmer med deras nya rototest wink.

Mvh Mattias

Bra svar... Kanske är lite så att man hoppas/tror på en sak och när man blir motbevisad så tycker man de känns surt.

Dock hörde jag om nån Ford focus RS som bromsade hos er på Elmia, den va chippad men hade 2 hk mindre än orginal, ska inte svära på att de stämde???
Senast redigerat av Henjer (29 april 2011)


72 Inlägg
29 april 2011
#240
hejsan.

jo det stämmer med focusen, jag snackade med ägaren och han tyckte att den inte generera den effekt som var utlovad av Autotech, han tyckte bara att laddtrycket kom fortare men ingen effektändring. Han hade helt rätt.
Laddet kom tidigare, vridmomentet gick upp men hästarna var de samma, ganska så klassiskt.




Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.


Sök