Turbo_Davve skrev:
Henjer skrev:
Turbo_Davve skrev:
Kör bilen på en riktig Rototest och inga sura rullar..
Ja de skulle väl vara de då, men Ts motor säger att deras bänk är exakt...
ja det är väl klart, inte skulle dom stå och säga att deras bänk är skit?
Eftersom folk verkar lite förvirrade så varar jag då.
Bänken är EXAKT, eller rättare så exakt de kan vara. Tycker ni inte att det är lustigt att alla standard bilar som bromsade under helgen fick rätt hästkrafter?, tillex jänken med 570hk som fick 572?? eller den visar bara fel när vissa kör?. Nej så är det inte!!.
Limmets BMW visade samma siffror som den gjorde häromveckan när han bromsade den i GBG, men det var kanske en tillfällighet ?
Därimot så visar den mycket mindre än tillex VM Performance dynojet bänk som är en glädjebänk, det har många fått erfara som bromsat på andra ställen efter de har varit på VM, tillex GT MARTINSSON Mf mf.
Och det är ganska lustigt att ni nämner nav-dynos, då vi bromsat flera bilar som körts i nav-dynos på PPF och på andra ställen, de visar samma, med en fel marginal på +- 2%.
Hör själv med grabbarna.
Detta är en dyno dynamic bänk, och är ansedd att vara de ledande i världen och har alltid varit.
Det enda som är osäkert på denna är vridmomentet då vi inte kunde ta ut en korrekt varvtalssignal.
Men vill ni ha mycket hk på era papper som ni kan visa upp för era kompisar och lägga upp på nätet så föreslår jag att ni kör till folk som har Mustang rullar, dynojet, eller överhuvudtaget ett par obromsade rullar, dvs inga thelma bromsar som gör svepen kontrollerade och exakta.
Koenigsegg körde ALLA sina bilar här innan dom skaffade sin egen utrustning så hästkraftsantalet i dom är oxå helt fel, dom har MYCKET MER EFFEKT
.
Eller njaaa kanske inte då den stämmer med deras nya rototest
.
Mvh Mattias