3098
Sök

Peugeot 405, bra bil att köra rally med?

6 628 Inlägg
31 december 2010
TomasCarlsson skrev:
För att förtydliga, 205 är bilen jag ska ha.
Men hur är det med förstärkning och vad kostar det att förstärka en mindre bil?

Bara leta upp reg på en sen in på www.compricer.se

De/Dem

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
31 december 2010
Malheus skrev:
TomasCarlsson skrev:

Bara leta upp reg på en sen in på www.compricer.se

? tongue

Tror du läste lite fel Malheus...

Allt för den där jävla hatten!

4 001 Inlägg
31 december 2010
TomasCarlsson skrev:

Du får börja med att läsa på reglementet och vad som är tillåtet att förstärka.
Sen måste du kolla så att 205:an går in i Gr. E

Du har en j*vla massa regler att läsa på innan du börjar bygga, mitt första tips är att ta kontakt med en motorklubb som pysslar med rally och prata med deras tekniker för att få en massa tips

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Smålänning
7 883 Inlägg
31 december 2010

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
31 december 2010
www.peugeot-sport-club.com/forum

fattar inte vad de svåra är?
en 205a med 405mi16 motorn i så går dom bra som fan.
Hänger på t5 steg 3 upp till 140 smile

Peder DailyFresh

Smålänning
7 883 Inlägg
31 december 2010
peder skrev:
www.peugeot-sport-club.com/forum

fattar inte vad de svåra är?
en 205a med 405mi16 motorn i så går dom bra som fan.
Hänger på t5 steg 3 upp till 140 smile

Ej tillåtet i grupp E.
Läs hela tråden först. det är en rallybil som ska byggas.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

386 Inlägg
31 december 2010
Jag menade bara att du skall gå in på forumet istället där vi har riktiga peugeot entusiaster och har flera som kört rally med 205an.

Peder DailyFresh

Smålänning
7 883 Inlägg
31 december 2010
peder skrev:
Jag menade bara att du skall gå in på forumet istället där vi har riktiga peugeot entusiaster och har flera som kört rally med 205an.

Okej. Förståg det som att du försökte tipsa om att bytta en 205 med Mi16 motor... Kul på gatan men inte tillåtet i grupp E wink

Dock är det ingen dum idé att kolla där och höra med folk som kör rally med de bilarna.

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 december 2010
Malheus skrev:
Niklas1987 skrev:
Är inte 405 bara en förläng 205a? Eller tänker jag på en annan pegeout modell nu?

http://www.autogaleria.pl/tapety/img/pe … 7_01_s.jpg

Syftar nog mer på 309!

Fast ni har ändå fel, Peugeot 309 är en egen bil, tekniskt sätt är det egentligen inte en Peugeot utan en Talbot omdöpt till Peugeot, därför har den ett lite unikt utseende baktill samt det lustiga namnet 309 wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

386 Inlägg
1 januari 2011
Slash skrev:
Malheus skrev:
Niklas1987 skrev:
Är inte 405 bara en förläng 205a? Eller tänker jag på en annan pegeout modell nu?

Syftar nog mer på 309!

Fast ni har ändå fel, Peugeot 309 är en egen bil, tekniskt sätt är det egentligen inte en Peugeot utan en Talbot omdöpt till Peugeot, därför har den ett lite unikt utseende baktill samt det lustiga namnet 309 wink

jaja mr wikipedia, ursprungligt sett ja wink men 205an och 309 så passar allt bulton wink

Peder DailyFresh

4 637 Inlägg
1 januari 2011
Kan inget om dessa men kul med lite uddabilar i rallyskogen.
Grupp E är dock inte den mest spännande klassen så för att roa oss i pupliken lite bör du välja bakhjulsdrivet. smile Men som sagt, roligare att se en 405 än bara Golfar och Saabar.

2 924 Inlägg
1 januari 2011
Om du har Facebook, ta kontakt med Väla-Pär: http://www.facebook.com/group.php?gid=1 … amp;v=info

Han har kör nu 205 GTI oerhört framgångsrikt med många totalsegrar och prispall-platser i den bilen, så han borde kunna råda dig om en hel del bra.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs396.snc3/24080_375427422955_774447955_3738567_5038653_n.jpg

~ Life is short, have FUN! ~

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Men om jag köper en 205 och fixar säkerhetsdetaljerna som krävs i Grupp E, vad tror ni hela kalaset kostar? Min ambition är att få allt under 35 tusen.

Smålänning
7 883 Inlägg
1 januari 2011
TomasCarlsson skrev:
Men om jag köper en 205 och fixar säkerhetsdetaljerna som krävs i Grupp E, vad tror ni hela kalaset kostar? Min ambition är att få allt under 35 tusen.

Det kan nog bli svårt, om du ska ha en konkurrenskraftig bil.

Men att få den godkänd för tävlan för under 35k borde gå utmärkt om du ät lite om och kring dig när du jagar grejer smile

177 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:
TomasCarlsson skrev:

Det kan nog bli svårt, om du ska ha en konkurrenskraftig bil.

Men att få den godkänd för tävlan för under 35k borde gå utmärkt om du ät lite om och kring dig när du jagar grejer smile

Okey:) men man får ju ändå inte trimma i Grupp E. Så 122 häst kommer det vara i vilket fall ju:)

Det jag tänker på är förstärkning, men det vore väll i princip vara gratis.
Senast redigerat av TomasCarlsson (1 januari 2011)

Saabifierad
2 031 Inlägg
1 januari 2011
peder skrev:
Slash skrev:
Malheus skrev:

Syftar nog mer på 309!

jaja mr wikipedia, ursprungligt sett ja wink men 205an och 309 så passar allt bulton wink

Fortfarande ej samma bil hur du än vänder och vrider på det. Och nej bara för att saker passar gör det inte till att det är samma bil.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

177 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
BTW: Tror ni hjulbasen är för lång på 405:an för att köra rally med den?

Smålänning
7 883 Inlägg
2 januari 2011
TomasCarlsson skrev:
BTW: Tror ni hjulbasen är för lång på 405:an för att köra rally med den?

Nej det tror jag inte. Det går ju med gamla Volvos smile

177 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Har tänkt mycket sen sist jag skrev i denna tråden och kommit fram till att Peugeot 405 Mi16 är den rätta bilen för mig. Det som skall göras är bur och två rallysäten + bälten och förstärkning. Vad tror ni förstärkningen kostar?

Smålänning
7 883 Inlägg
19 juni 2011
Vilken klass kom du fram till?

I grupp E är endast bur tillåten, brukar väll hamna kring 10k...

Sök