405:an har ju ganska okej vägegenskaper i standardskick, neutral med antydan åt överstyrning, och ganska pigga maskiner, så sett tror jag det är ett vettigt val.
Frågetecknet är dock hållbarheten, inte på bilen i sig, den kan förstärkas, utan hur motor, växellåda, drivknutar och upphägningar klarar påfrestningarna. Drivknutar ska väll inte vara några problem sålänge damaskerna är hela, men tror det va 405 som hade klena lådor? Rätt mig hemskt gärna om jag har fel... Motorerna har jag fått för mig slits mycket vid hårdkörning och slurpar olja, hoppas jag har fel där också, och är helt säker på att med täta oljebyten så tål dom mycket smisk
.
Gör normala förstärkningar på karrossen och ha extra länkarmar med dig till tävlingarna så lär det gå super
Handbromsne är inge bra dom heller förresten, så försök lösa det inom ramarna för reglementet i så fall.
Vill se mer olika bilar i grupp E, är ju mest golf och Volvo där nu tycker jag...
Kör hårt säger jag
lenalena skrev:
framhjulsdrift är för töntar som inte kan köra
Där kom expertkommentaren ja...
Kanske är du som inte kan köra om du behöver en bakhjulsdriven bil för att känna dig duktig?