3604
Sök

Smalare kamrem från skruvat.se

3 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Hej alihoppa!

Köpte en kamrem till min Galant -96 hos skruvat.se för 228kr, kalaspris!
Packat upp den och den ser ut att stämma i allt förutom att den är 4-5mm smalare än remmen som satt monterad.
Vad göra?? ska jag montera eller??
Någon som har erfarenhet av något liknande?

Mvh Viktor

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2011
Stämmer längden, kuggantalet och kuggformen så kan du montera den, om du plockat väck den gamla, men några 12000 mil ska du inte köra med den. Har du inte rivit bilen så skicka tillbaka och se till att du får rätt rem. Glöm inte vattenpumpen och spänn och löphjul också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 295 Inlägg
2 januari 2011
det är inte helt omöjligt att du har fått en Balansaxelrem, det sitter en sån på din motor, den är smalare och kortare. med tanke på priset så verkar det ganska rimligt.

3 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Japp kollat kugg och längd matchar exakt det var därför jag vart så fundersam över bredden på remmen. Ny vattenpump blir det å.
Jo det är helt omöjligt att det är balansaxelremmen. Den är bara en kort liten rem. SOHC 2liters motorn 137 pållar.
Senast redigerat av Guruville (2 januari 2011)

Jävel
2 018 Inlägg
2 januari 2011
Den firman har en underbar kundtjänst, så du kanske skulle kunna mäta orginalremmens bredd o så din nya rems bredd, o sen mejla dom o fråga om de är fel på din rem eller om alla är så?

De hade nog jag gjort iaf smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

3 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Det låter som en utmärkt idé om dom har en sådan bra kundtjänst. Ska ta o göra det i morrn , tack tack : )

Sök