Rquired skrev:
Har man råd tycker jag man bör köpa en fin första bil och inget gammal vrak, råkar man ut för en olycka är bilen det sista man bryr sig om (Sedan finns försäkring även om det självklart inte skall missbrukas) och om något så är man troligen mer benägen att vara rädd om en fin bil vilket borde minska risken för en skada eller olycka.
Och om olyckan är framme är en så säker bil som möjligt att föredra framför en 15-25 år gammal dödsfälla, dessutom har moderna bilar ofta diverse system som kanske håller bilen på vägen i en situation där en bil utan dessa funktioner åkt av vägen?
Kontentan av det hela: Var inte rädd för att satsa på en fin bil.
Jag håller ej med. Att ha en fin och dyr bil gör en ej mer benägen att vara mer försiktig när det gäller ens första bil, speciellt inte om vi pratar om en bakhjulsdriven bil och snön har börjat falla. Sedan att ha det "nyare" bara för att du är skraj för dålig säkerhet kanske inte heller är det bästa tipset. Delar till en 10 år gammal bil kan vara svindyra om olyckan skulle vara framme, då rekommenderar väl du helförsäkring för 20.000 spänn per år? ej värt det på något sätt.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!