2806
Sök

Lampvarning - Dectane framlyktor

5 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Halloj!

Har precis skaffat nya framlyktor, Dectane Dayline till min Audi A4 B6:a. Lyktorna har endast en lins för hel- och halvljus, dvs endast en lampa för båda. Enligt stället jag köpte lyktorna från ska det finnas ett inbyggt motstånd för att "simulera" den saknade helljuslampan. Jag får dock en varning - fernlicht - på båda sidor. Datorn tror alltså att helljuset är paj/saknas, vilket det inte gör. Det konstiga är att jag inte får varningen hela tiden, utan bara ibland. Oftast efter en stunds körning.

Enligt säljaren har dom aldrig hört om någon med detta problem. Har jag fått ett måndagsexamplar mån tro?

Enligt tillverkaren (Dectane) är jag tvungen att åka till VAG/Audi och få datorn omprogrammerad till endast en lins. Lite olika bud med andra ord.. ?! *trött* Går det alltså att stänga av varningen via VAG-COM?

Första gången jag körde med lyktorna stötte jag på ytterligare ett problem - vänster LED-slinga slutade lysa tillsammans med vänster bakljus?! Bakljusen har jag inte ens rört och inte haft några problem med tidigare?! Detta har bara inträffat en gång, men ändå..

Någon med liknande problem eller tips,råd? Ett alt är ju att skicka tillbaka lyktorna o testa ett par nya.

/Johan

Sök