Jag gick just i tankarna att skaffa mig en elfläkt:) var fick du tag på den och pris om jag får fråga? Och hur styrs den? Du sa att det var original? så antar att den är termostat styrd?
Jag gick just i tankarna att skaffa mig en elfläkt:) var fick du tag på den och pris om jag får fråga? Och hur styrs den? Du sa att det var original? så antar att den är termostat styrd?
gav 200 kr på skroten aa den kopplas via en temostat som sitter i kylet väldigt enkelt att koppla in
Jag gick just i tankarna att skaffa mig en elfläkt:) var fick du tag på den och pris om jag får fråga? Och hur styrs den? Du sa att det var original? så antar att den är termostat styrd?
gav 200 kr på skroten aa den kopplas via en temostat som sitter i kylet väldigt enkelt att koppla in
Låter riktigt nice. Märker du stor skillnad på ljudet nu när du slipper höfläkten?
Jag kan tänka mig att det sänker bensinförbrukningen lite också eftersom den bara går igång när den behövs och motorn blir varm snabbare när man startar bilen. Om man skulle kört bilen hårt fortsätter fläkten gå efter man har stängt av bilen då?
Jag gick just i tankarna att skaffa mig en elfläkt:) var fick du tag på den och pris om jag får fråga? Och hur styrs den? Du sa att det var original? så antar att den är termostat styrd?
gav 200 kr på skroten aa den kopplas via en temostat som sitter i kylet väldigt enkelt att koppla in
Låter riktigt nice. Märker du stor skillnad på ljudet nu när du slipper höfläkten?
Jag kan tänka mig att det sänker bensinförbrukningen lite också eftersom den bara går igång när den behövs och motorn blir varm snabbare när man startar bilen. Om man skulle kört bilen hårt fortsätter fläkten gå efter man har stängt av bilen då?
inte så som jag har kopplat den nu hör jag attt fläkten är på när jag stänger av motorn så står jag bara på med täningen tills den stannar men motor hamnar ju under (82 grader tror jag den var på ) snabbt om inte motorn är igång