2282
Sök

Besiktningsfråga - Behöver snabbt svar!

298 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Om man far in till besiktningen med en bil som vid tillfället har KÖRFÖRBUD och får en eller flera 2:or, och man får 30 dagar på sig att fixa detta, får man köra bilen som vanligt under dom 30 dagarna eller är det bara till verkstad och tillbaka?

Bara för att göra mig förstådd, bilen har körförbud nu alltså, sedan 1 januari.

Tacksam för svar smile

5 Inlägg
10 januari 2011
Om du besiktar första gången och får 2er så får du köra 30dagar. Får du 2er andra gången med får du köra 30dagar. efter 3:e gånger får du bara köra 7dagar sen blire körförbud som jag har förstått det iaf.

782 Inlägg
10 januari 2011
första inlägget e allt du behöver läsa... är du osäker kolla på bilprovningen.se alternativt ring dom imorgon bitti...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

298 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
bushmyra skrev:
första inlägget e allt du behöver läsa... är du osäker kolla på bilprovningen.se alternativt ring dom imorgon bitti...

Ja men jag vill alltså veta om det är så även när första besiktningen är när bilen redan har körförbud.
Besiktningen är imorgon (onsdag) kl. 07.40 i sundsvall.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
10 januari 2011
FiBTL skrev:
bushmyra skrev:

Ja men jag vill alltså veta om det är så även när första besiktningen är när bilen redan har körförbud.

I morgon är det tisdag! Iaf här i Värmland:P

"My drinkingteam has a racingproblem"

298 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
kastintegrusivevhus skrev:
FiBTL skrev:
bushmyra skrev:

Även den bäste gör misstag wink

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
10 januari 2011
FiBTL skrev:
kastintegrusivevhus skrev:
FiBTL skrev:

Även den bäste gör misstag wink

Sant de! kunde inte låta bli bara..

"My drinkingteam has a racingproblem"

782 Inlägg
10 januari 2011
FiBTL skrev:
bushmyra skrev:

vad jag kan första ska det inte spela någon roll ,, men fråga bes gubben imorgon då?

298 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
bushmyra skrev:
FiBTL skrev:
bushmyra skrev:

vad jag kan första ska det inte spela någon roll ,, men fråga bes gubben imorgon då?

Jo jag får göra det.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 januari 2011
har för mig de va första bes med 2 or 1 månad kommer man tillbaka med körförbud och samma 2or igen + lite till så äre 7 dagar
de är iaf de ja kan komma ihåg iaf men som sagt inte 100% säker sist jag besiktade en bil va 2008 så

* Voff voff *
10 583 Inlägg
11 januari 2011
FiBTL skrev:
Om man far in till besiktningen med en bil som vid tillfället har KÖRFÖRBUD och får en eller flera 2:or, och man får 30 dagar på sig att fixa detta, får man köra bilen som vanligt under dom 30 dagarna eller är det bara till verkstad och tillbaka?

Bara för att göra mig förstådd, bilen har körförbud nu alltså, sedan 1 januari.

Tacksam för svar smile

Om du åker in och besiktigar en bil som har körförbud pga utebliven besiktning och får tvåor så hävs ändå det totala körförbudet och ersätts med det vanliga, dvs att du får använda bilen som vanligt (egentligen först efter att du lagat felen, dock är ju gällande praxis bland folk att detta är det samma som att man får köra som vanligt och även polisen brukar se det på detta vis)!

smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

KHRacing
11 januari 2011
Brådhis skrev:
Om du åker in och besiktigar en bil som har körförbud pga utebliven besiktning och får tvåor så hävs ändå det totala körförbudet och ersätts med det vanliga, dvs att du får använda bilen som vanligt (egentligen först efter att du lagat felen, dock är ju gällande praxis bland folk att detta är det samma som att man får köra som vanligt och även polisen brukar se det på detta vis)!

smile

//Brådhis

Inte egentligen - man FÅR INTE nyttja bilen alls, inte ens efter att 2:orna lagats,
utan först efter att den ombesiktigats & 2.orna godkänts.

782 Inlägg
11 januari 2011
Larsson_V70 skrev:
Om du får ombesiktning på din bil så får du bara ändvända den till o från verkstad o till besiktning  nöjes köra får man icke göra det gillar inte farbror blå det räknas som körförbud men när du har åtgjärdat felet då får du köra med den vissa mackar o verkstäder bruka kunna släcka 2 or på bilar så slipper man och. Åka in o Besikta den smidigt

vissa mackar?? om en verkstad ska släcka dina 2or måste dom laga 2orna också..

* Voff voff *
10 583 Inlägg
11 januari 2011
KHRacing skrev:
Brådhis skrev:

smile

//Brådhis

Inte egentligen - man FÅR INTE nyttja bilen alls, inte ens efter att 2:orna lagats,
utan först efter att den ombesiktigats & 2.orna godkänts.

Visst är det så som du skriver, jag uttryckte mig lite luddigt!

Men som jag skrev så brukar folk (och även polisen, oftast iaf) betrakta det som okej att köra bara ändå under den tiden!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 januari 2011
Är lite virrig men om du får 2or men inte körförbud på den utan endast ombesiktning så för du inte bruka bilen mer än nödvändigt. Alltså är det en tolkningsfråga om hur mycket nödvändigt är. Kolla på bilprovningens hemsida så står det så där wink

298 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Besiktningen gick bra. Bilen gick igenom smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 Inlägg
12 januari 2011
Fan då.. då måste man stå ut med den en sommar till då eller? wink haha! Nej men skämt o sido.  Bra bilen gick igenom! Min hamnar väl på skroten för kammremmen gick av..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 januari 2011
Lubke skrev:
Fan då.. då måste man stå ut med den en sommar till då eller? wink haha! Nej men skämt o sido.  Bra bilen gick igenom! Min hamnar väl på skroten för kammremmen gick av..

Varför skroten?? bara byta rem, o köra ju... :o om det är 740än du pratar om tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 januari 2011
Funkiee skrev:
Lubke skrev:

Varför skroten?? bara byta rem, o köra ju... :o om det är 740än du pratar om tongue

Inte om det e en GLT du

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök