efter att snart ha provat allt som e värt att prova så blev det till att trilla tillbaka till en 90 quattro 88a.. min första 4wd kärra vart ju en audi 80 GTE quattro 86a jag hade å jagade livet av
och de var kanon skoj ju så de kunde ju inte bli bättre när man hittar ett friskt objekt också inom 10mils radie var saken klar...
tanken var att hålla efter bilen och åka nu över vintern å hösten med bilen helt org. med då org k-jet sprut började de strula och för hade man tålamod med det men inte nu längre!! så ut med de skitet å hem med ett nira å börja bygga om de så man fick i det... och då var de lika bra att skyffla i en riktig tryckplatta så de går att leka riktigt med den...
oeh under dessa månaderna jag haft bilen nu så har de råkat bli som vanligt pga att jag RÅKADE trilla över en nästan komplett ADU (RS2) motor för vettiga pengar så toppen är under process just nu med större ventiler portning nya kammar slipas nya styrningar nya säten mm mm...
och under tiden den blev i vägskickad så råkade jag handla på mig en AAN maskin också så nu råkar jag då ha 2 stycken som ska byggas en med lite mesigare nästan org spec (AAN) och ADU maskinen blir full race spec..
just nu ska jag dock kasta fördelaren å org tändspolen åt helsike då org tändslutsteg inte verkar tåla dwell tiden jag vill ha så åker de ut nu och cop spolarna till en av dom nya maskinerna åker på nu så man kan fortsätta leka i snön..
kommer lite bilder nu med fler kommer senare och fler finns på bilens sida
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
[img]
[/img]
kommer komma mer efter hand kanske inte så mycket denna veckan för imorgon natt bär det av till birmingham och NEC Autosport International mässan med firman