3493
Sök

Automatlådan slutar driva ibland?? 855 t5

79 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Tja! håller på att kolla lite med en kompis 855 t5 automat

Ibland när man ska åka iväg och lägga i Driven så driver den knappt, Lägger man i R så driver den bakåt iallfall.Det börjar lysa en lampa också som menar att lådan går på något nödläge tror ja?

Men detta händer bara ibland?
Och när det händer så räcker det med att han tar bort plus polen i 5 min o sätter tillbaka den så funkar det.

Varför beteer den sig så?är det något med växelväljaren som kan va glappt eller något?

//robin

248 Inlägg
11 januari 2011
Det kan ju vara i princip vad som helst som har med lådan att göra, börja med att checka oljenivån och oljans färg i lådan, och titta vad den sätter för felkod på lådan tongue

* Voff voff *
10 694 Inlägg
12 januari 2011
_faageer_ skrev:
Tja! håller på att kolla lite med en kompis 855 t5 automat

Ibland när man ska åka iväg och lägga i Driven så driver den knappt, Lägger man i R så driver den bakåt iallfall.Det börjar lysa en lampa också som menar att lådan går på något nödläge tror ja?

Men detta händer bara ibland?
Och när det händer så räcker det med att han tar bort plus polen i 5 min o sätter tillbaka den så funkar det.

Varför beteer den sig så?är det något med växelväljaren som kan va glappt eller något?

//robin

I nödläget, som läggs i när vissa felkoder sätts, så hamnar lådan i Winter-läget och då startar den på trean! Därav att det känns som den bara driver lite grann!

Som sagts här ovanför så är felkoder det ni ska rikta in er på! Kan vara nå´t så enkelt som växellägesgivaren, men det kan oxå vara något mycket mer invecklat! Så utan koder blir det bara gissningar... Tyvärr!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

79 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
okej!aah jag har bytt olja och lite sånt.

Men får försöka plocka en felkod nästa gång detta händer får vi se va den visar.

//robin

Sök