2372
Sök

Cheva van -89 går dåligt

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
tjena har en cheva van -89 (350 tbi förgasarsprut) som började gå väldigt nervöst när ja va ute o körde.

vandrar/hoppar på tomgång i ett par sek sen dör den, blöddrar när man kliver på..

stift, rotor, fördelarlock och kablar är bytta i höstas så man kan utesluta tändning

började med att byta packningen mellan tbi.n o insuget utan framgång..

även bytt map-sensor, tomgångsmotor, motortemp sensor, spridare, luftfilter och vakum slangar.. utan framgång..
Men sen så bytte jag bränslefilter o se på fan den går att varva! men fortarande svajjig tomgång och dör, blöddrar när man kör. Så kan de va bränslepumpen som börja ge med sig/filtret på pumpen som e igentäpt?

bilen har jämn tomgång på startgas..

Snälla behöver hjälp! /Nichlas
Senast redigerat av Nichlas_H (12 januari 2011)

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

4 682 Inlägg
12 januari 2011
Prova mäta upp soppatrycket,och om värdet stämmer prova också så att pumpen flödar tillräckligt.
Kolla oxå kolla så att membranet i bränsletrycksregulatorn inte har rostat ihop.

10 Inlägg
15 januari 2011
Kolla EGR ventillen. så den inte står öppen. Då stämmer inte undertycket i insuget Funkar dåligt då:) Det har hänt någton gånger för mig. Annars så var föregående inlägg okså bra förslag.

415 Inlägg
15 januari 2011
Precis så där blev min när soppapumpen läckte som ett såll. Förvisso har jag förgasare men i det här fallet är det nog ingen större skillnad.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök