3328
Sök

Ta bort VW Caravelle startspärr

Saab Rostar,Bmw rasar,Volvo är det ända som håller
44 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
tjenare.
någon som vet hur man tar bort startspärren på en VW caravell 2.5 5cyl motor. -95
spärren läggs i om batteriet tar slut
och om spärren läggs i så måste jag lämna in bilen på söderbergs så dom kodar om nyckel och låset hmm och det är svindyrt

någon som vet hur man kan ta bort eller koppla förbi spärren. skulle vare till en stor hjälp smile

MVH krille
Senast redigerat av krille93_ (15 januari 2011)

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
15 januari 2011
Vilken årsmodell? Jag tror inte detta är möjligt då startspärren ofta är för insmetad i motorstyrningen i övrigt..
Senast redigerat av g-man (15 januari 2011)

44 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
g-man skrev:
Vilken årsmodell? Jag tror inte detta är möjligt så startspärren ofta är för insmetad i motorstyrningen i övrigt..

-95
ajdå det verkar inte så kul sad men skulle det gå om man byter boxar eller något anat då ?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
15 januari 2011
det tror jag.. om man får tag på en box som är till en bil utan  startspärr med den motor du har borde det gå.. men kan inte svära på att det ska funka.. har du elektrisk pump eller mekanisk?

44 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
g-man skrev:
det tror jag.. om man får tag på en box som är till en bil utan  startspärr med den motor du har borde det gå.. men kan inte svära på att det ska funka.. har du elektrisk pump eller mekanisk?

elektrisk pump är det

44 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
någon som har kopplings schema till en VW caravelle/transporter

det som jag är mest ute efter är till:
- motorstyr donet
- startspärr donet

MVH krille

Sök