Körde ett litet pass igår igen, blev inte alltför mycket gjort men nu har jag iaf sammanställt en lista över allt som är kvar inför besktning så man vet vad som ska göras i helgen.
Så här såg spaden ut efter det enorma snöraset från taket och traktorskottningen därefter:
Dessutom har portarna tryckts in och gångjärnen har böjts så jag blir nog tvungen att koppla bogserlina på vänstra porten för att få upp den i helgen när asconan ska ut.
Jaja in tog jag mig iaf, kofångarna hade dykt upp på Bussgods så det blev montering direkt:
Bakre var i kanonskick, dock ska jag skjuta den närmare bilen senare, ligger nu ca 2,5cm utanför karossen.
Främre var sämre överlag men det visste jag ju innan, blev tvungen att svetsa om fästena pga rost och då passade jag på att skjuta in den mot karossen, blev grymt bra tycker jag själv. Börjar se ut som en hel bil nu!
Det blev även lite småmek, kapade till ett ordentligt batterifäste med dubbla hål så jag kan byta mellan mina två batterier:
Drog även dit kylfläkten och testade den, ett enormt flöde ur saab-fläktarna, den kommer att få jobba till sommaren! Tog tyvärr ingen bild på det men jag får ta en ordentlig bildserie med systemkameran när bilen är ute i det fria. Hoppas även på att kunna ta den till stan och tvätta hela bilen, som ni ser på bilderna är den täckt med ingrodd smuts.