3521
Sök

Subaru legacy blir stum när lådan åker på

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Som sagt, har renoverat topparna på en subaru legacy -99 automat. När vi tog ut motorn kom allt med fint o inget tog i. Allt gick fint. Vi monterar dit konverten först, sen slänger vi i motorn och drar åt konverten sen går det inte o dra runt motorn. drar vi i sär ca 1 cm går motorn runt men trögt...

Vi har plockat isär fördelnings lådan o kollat, inge fel, knackat på lager med don, inget hände. Konverten går på helt på splinsen så det är inge problem.. Fyll på med svar o ideer då jag har felsökt i 2 månader...

MVH Hedin

skogenracing.com for real people and cars..

2 656 Inlägg
17 januari 2011
Hedin_ skrev:
Som sagt, har renoverat topparna på en subaru legacy -99 automat. När vi tog ut motorn kom allt med fint o inget tog i. Allt gick fint. Vi monterar dit konverten först, sen slänger vi i motorn och drar åt konverten sen går det inte o dra runt motorn. drar vi i sär ca 1 cm går motorn runt men trögt...

Vi har plockat isär fördelnings lådan o kollat, inge fel, knackat på lager med don, inget hände. Konverten går på helt på splinsen så det är inge problem.. Fyll på med svar o ideer då jag har felsökt i 2 månader...

MVH Hedin

klart de går runt trögt du har ju komp imotorn

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
jo så dum är jag inte! jag menar att motorn blir stum när lådan åker på.l Det GÅR EJ RUNT när man försöker dra runt på vevaxeln....

252 Inlägg
19 januari 2011
Jag har inte bra koll på automatarna men har du haft av kuggkrans hjulet om det sitter på fel håll  eller centum brickan hamnar mot veven. lyckades med det det en gång roll

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 januari 2011
Lyckades missa att sätta tryckplattan på en golf II rätt en gång, styrpinnarna där missade hålen så plattan kom för llångt ut. Då tog det i sprängkåpan så motorn inte gick runt.

Så nåt e nog fel där du mont. konvertern.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Nej inget av era svar va det hittade felet i går. Fel på olje pumpen till lådan. Öppnade upp lådan o gav ett knack där nu funkar det igen..

252 Inlägg
19 januari 2011
VAD TREVLIG big_smile Och det var trevlig att du berättade vad felet var. lol

Sök