plocka bort plasten under ratten den kåpan som sitter där under så ser du en massa sladdar där. där går en massa sladdar ut från bilen till motorn. plocka ut gummit lr gör ett nytt hål i gummit ta en ståltråd dra ut ståltråden te motorn från insidan av bilen tejpa på din kabel på ståltråden (Tejpa överdrivet mkt så det håller;)) dra tillbax ståltråden in i bilen å vips kommer din sladd att följa med in i bilen sen e det bara av med ståltråden å börja dra tills det blir lagom enkelt gjort det själv på min brors v40! e det automat ännu enklare finns en plåt där kopplingspedalen igentiligen ska gå. borra ett hål å dra kabel
Ojdå! Det var en komplicerad beskrivning! På min V40 från 01 så fanns där en gummiplugg vid förarsidan. Mycket enklar å bara dra kabeln därifrån, men så vet jag inte hur det ser ut i äldre s/v40?. Mvh
han har sista utgåvan 03/04a så det e samma innuti men finns alltid mer än ett sätt att dra kablar på vissa drar det i inneskärmen å tar det in genomfläktar å grejer finns hur mkt som helst att dra en kabel går säkert att dra den på utsidan underbilen oxå