När jag imorse körde till jobbet så märkte jag att om jag gasar fullt på fyran runt 1,200varv så släpper det vid ungefär 2000 som om man kopplade lite lite gran och börjar dra ordentligt vid ca 3000varv igen...
Till saken hör att jag burnade lite i natt, lyckats sabba kopplingen?
Men dom 3senaste gångerna jag har prövat samma sak så har inte problemet uppstått.
För övrigt så har kopplingen tagit högt upp så länge jag har haft bilen(1månad drygt).
Hur svårt är det att byta koppling?
Ska jag ha en helkopplingssats isf? vilken? Vart köper man till bra pris?
Fyll på vätska till kopplingen.. "civic" på garaget hade ingen vidare koppling heller förän jag stack näsan i huven.. 37 kr kostade det honom.. och han hade redan kollat upp vad en ny koppling skulle kosta..
Fyll på vätska till kopplingen.. "civic" på garaget hade ingen vidare koppling heller förän jag stack näsan i huven.. 37 kr kostade det honom.. och han hade redan kollat upp vad en ny koppling skulle kosta..
Tjena hallå, jag lånar din tråd lite.. har samma problem på min volvo.. den kan få för sig att slira på 5an några sekunder, den har gått hur bra som helst och helt plötsligt fick den för sig att slira som fan.. har tänkt på en ny koppling, vart kollar man den vätskan eller var det va? kan det vara de felet?
Fan vet hur erat system ser ut, in med huvet under huven och kika. På min bil delar kopplingssystemet vätskebehållare med bromsvätskan. Bromsvätska ska som bekant bytas varannat år då den blir svampig. Dock så är det inte vätskan som behöver åtgärdas då ditt problem uppstår med kopplingen "urkopplad". Hade det varit vätskan som var problemet hade det istället varit problem med att kopplingen skulle ligga i lite grann när du växlar = ett jävla sjå och ett jävla slitage. Nuvarande problemet är att koppling och tryckplatta inte kan trycka mot varann tillräckligt hårt = slitet eller smutsigt. Byt.
Fan vet hur erat system ser ut, in med huvet under huven och kika. På min bil delar kopplingssystemet vätskebehållare med bromsvätskan. Bromsvätska ska som bekant bytas varannat år då den blir svampig. Dock så är det inte vätskan som behöver åtgärdas då ditt problem uppstår med kopplingen "urkopplad". Hade det varit vätskan som var problemet hade det istället varit problem med att kopplingen skulle ligga i lite grann när du växlar = ett jävla sjå och ett jävla slitage. Nuvarande problemet är att koppling och tryckplatta inte kan trycka mot varann tillräckligt hårt = slitet eller smutsigt. Byt.
mvh Freddan
Vilken jävla avhyvling, alla kanske inte kan lika mycket om motorer m.m men kanske endå vill försöka lära sej! ja tycker att du ska försöka hjälpa till eller helt enkelt bara vara tyst!
hur lång tid tar det att byta ungefär om man har gjort det 1gång förut på likadan bil och är ganska bra på att mecka för övrigt? är 1000kr ett underbetalt pris om man erbjuder någon det för att byta eller är det en okej summa?
hur lång tid tar det att byta ungefär om man har gjort det 1gång förut på likadan bil och är ganska bra på att mecka för övrigt? är 1000kr ett underbetalt pris om man erbjuder någon det för att byta eller är det en okej summa?
Nu har jag aldrig gjort det på en CRX men det är ofta en ganska jobbig "operation" på en framhjulsdriven bil ( växellådan måste ned). Räkna med 1-2 dagar i ett vanligt hobbygarage = kan vara lite snålt med en frasig tusing.
hur lång tid tar det att byta ungefär om man har gjort det 1gång förut på likadan bil och är ganska bra på att mecka för övrigt? är 1000kr ett underbetalt pris om man erbjuder någon det för att byta eller är det en okej summa?
Nu har jag aldrig gjort det på en CRX men det är ofta en ganska jobbig "operation" på en framhjulsdriven bil ( växellådan måste ned). Räkna med 1-2 dagar i ett vanligt hobbygarage = kan vara lite snålt med en frasig tusing.
Men som tur är är ju att växellådan är så liten/lätt då.
Fan vet hur erat system ser ut, in med huvet under huven och kika. På min bil delar kopplingssystemet vätskebehållare med bromsvätskan. Bromsvätska ska som bekant bytas varannat år då den blir svampig. Dock så är det inte vätskan som behöver åtgärdas då ditt problem uppstår med kopplingen "urkopplad". Hade det varit vätskan som var problemet hade det istället varit problem med att kopplingen skulle ligga i lite grann när du växlar = ett jävla sjå och ett jävla slitage. Nuvarande problemet är att koppling och tryckplatta inte kan trycka mot varann tillräckligt hårt = slitet eller smutsigt. Byt.
mvh Freddan
Vilken jävla avhyvling, alla kanske inte kan lika mycket om motorer m.m men kanske endå vill försöka lära sej! ja tycker att du ska försöka hjälpa till eller helt enkelt bara vara tyst!
Jag skulle då aldrig hyvla av någon förutsatt att människan inte gör sig förtjänt av det. Uppenbarligen misstolkade du mitt inlägg. Gissar på att du tolkade "fan vet hur erat system ser ut" som nåt slags påhopp. Det var en ponering riktad till trådskaparen, just eftersom jag inte vet hur hans bromssystem ser ut, bara mitt eget. Jag skrev för att hjälpa trådskaparen att förstå sitt kopplingsproblem och förklarade varför andra gissningar inte stämmer. Jag har läst inlägget fler gånger och förstår fortfarande inte hur det kan anses stötande
Fyll på vätska till kopplingen.. "civic" på garaget hade ingen vidare koppling heller förän jag stack näsan i huven.. 37 kr kostade det honom.. och han hade redan kollat upp vad en ny koppling skulle kosta..
och vart sitter den på fyllningen?
Vad ska det vara för vätska?
Ja du, när vi fyllde på hans vätska så följe vi ledningen från kopplingen och kom fram till en behållare som satt längst in till höger om man står framifrån.. Bromsvätska skulle de va i hans bil.. stod på locket..