TurbOla skrev:
S70R - speciellt i Saffran-färgen är eftertraktad, minst lika mycket som en T-Gul eller ännu mer.
S70R tillverkades dessutom bara i 533 exemplar - över hela världen, så det är en ännu mer begränsad upplaga - jämfört med T-Gul som släpptes i 2500 ex.
S70R är lite nyare jämfört med T-Gul, bekvämare, karosserna är däremot likadana i grundutförandet.
T-Gul har fördelen att ha all utrustning från botten - enda som var valbart var nog automatlåda och baksätesvärme.
S70R var nog möjlig att konfigurera helt från grunden.
Om man jämför bilarna med manuell låda, har T-Gul en M56H låda med öppen diff, medans S70R har M59, en låda med viskodiff, som fördelar 195Nm på det hjul som spinner mest.
S70R har större turbo, spridare, större IC, annan portning på insuget, bättre koppling och lite sådant.
I automat-utförande är motorerna och drivlinorna likadana i både T-Gul och S70R.
Får du tag på en S70R med Dynaudio-ljudsystemet lär du inte ångra dig.