3594
Sök

Fraktföretag Sverige-USA

247 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Jag söker lite information om frakföretag som skickar bilar mellan Sverige-USA (östkusten) o tvärtom.

Änsålänge har jag hittat dessa företag:
Nordtrafik
Infranordic
GT-shipping
Sen finns det ju UPS och Fedex

Jag har varit i kontakt med Nordtrafik och inväntar priser. Har även försökt ringa GT-shipping, men det verkar som om deras telefonummer som finns på deras hemsida inte längre fungerar. Är det någon som vet om de fortfarande finns? Ovanstående bolag håller väl mest på med båtfrakt har jag uppfattat det som.
Tar gärna emot fler tips på fraktföretag som skickar både med flyg och båt. Med flyg har jag inte hittat några direkt förutom de stora UPS o Fedex, någon som vet något?

9 Inlägg
21 januari 2011
ICM Kungsholms organiserar och skickar bland annat bilar till/från USA. Priser har jag ingen aning om. Flygfrakt vet jag är dyrt, även mindre paket

9 Inlägg
21 januari 2011
ICM Kungsholms organiserar och skickar bland annat bilar till/från USA. Priser har jag ingen aning om. Flygfrakt vet jag är dyrt, även mindre paket

247 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Ok lägger till de i listan att kolla upp. Ja flygfrakt ligger ungefär 3ggr priset jämfört med båt vad jag har hittat. Där är en mindre tävlingsbil som ska skickas, hade nog blivit på tok för dyrt att skicka en vanlig bil med flyg tongue
Senast redigerat av mikeo (21 januari 2011)

35 Inlägg
26 januari 2011
Eriksson Classic, stationerad i Houston. Svensk jätte trevlig kille.

Kört mina bilar med honom allihop
Senast redigerat av littlemissperfect (26 januari 2011)

782 Inlägg
29 januari 2011
jetcarrier tänkte jag ta hem grejer med, för dig kan det iof va billigare o skicka direkt från avsändaren hem till dig med usps (posten).

Snackar vi liten tävlingsbil som i bilbanebilar eller cheva nova dragracingbil?

Sök