3246
Sök

Inför: Westcoast Ferryrun - Uddevalla - 2 Juli 2011 kl 12:00

87 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Vi har en lösning som kommer få de flesta att bli nöjda när det gäller exklusiviteten, ursprungsidén är ej frångången och sponsor/ekonomiska intressen har aldrig varit av intresse.

Alla fordon kommer grupperas vid ankomst så gott det går så att den exklusivare skalan kommer hamna samlad i en grupp, och den vanliga delen hamnar för sig, vilket resulterar i att vid ankomst till färjor och liknande så tar vi den grupp av bilar som anses "finare" först.

För övrigt så är i nuläget faktiskt Bmw den bil som dominerar stort av de på facebook anmälda fordonen.

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!

87 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Här är en ungefärlig lista över de bilar som kommer, tycker personligen inte att det är så illa!

Japan
Toyota chaser
Toyota Supra TT
mitsubishi evo 4
mitsubishi evo
honda civic type r
nissan 200sx
nissan skyline r33 gts25t
nissan skyline r34 gtt
nissan stagea rsfour
nissan 180sx rps13,5
mazda 323

sverige
volvo 965
volvo 940 t
volvo 940 t
volvo 740
volvo 855 t5
volvo 850 t5r
volvo v70 tdi
volvo s60 2.4t
volvo s60 2.4t "black flake"
volvo s70 r
volvo s70 r
volvo s70 t5
saab 900 t
Saab 9-3 ss aero
saab 9-5 "cop edition"

tyskland
bmw 325 t
bmw 528
bmw 325 e36
bmw 330 Ci e46
bmw 330 Ci cab
bmw 328 coupe e36
bmw m3 cab
bmw m3
bmw 540iM
vw golf v gti
vw golf I gti
vw golf III
audi tt

övriga
alfa romeo 164 ts
Jaguar XJ

(\__/)

87 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Alla får va med tycker jag annars blir det bara massa tjöt om vem som skall få.

Vem skall bestämma det liksom. Blir det senare en återkommande tradition får man börja köra med inbjudningar eller att deltagarna får rösta för vilka bilar som skall va med.

Säg så här.
Alla som anmäler sina bilar får en rösträtt. Säg då att dom får 3 röster iform av poäng 1.2.3 tex. Rösterna måste dom lägga på en annan bil som e anmäld. Får man inga röster på sin egna bil så kommer den inte med. Å bilar med lågt röstantal får komma med imån av plats på en satt maxgräns.

Men det tycker jag fortfarande ligger i framtiden. Första gången skall alla få vara med å vi kör ju på almäna vägar så vi kan ju liksom inte säga till nån att du får inte va med heller eller??

Din idé angående röstsystemet är noterad! Kan absolut bli aktuell inför efterföljande evenemang.

Är som sagt inte ett stort vinstdrivande spektakel vi siktar mot utan bara ett kul anorlunda sätt att fördriva en lördag i goda vänners sällskap.

Vinstklasserna blir troligtvis följande:

Peoples choice, röst lämnas i samband med färjeöverfart från lysekil.

Best Exklusive, kommer röstas fram av ägana till de bilar som anses hamna i denna klass.

Och sen eventuelt en "Oh no u didn't" utifall någon lyckas göra något exeptionelt korkat tongue

Peegee << jag vet precis hur du känner och menar, kommer försöka på bästa sätt att framhäva den del av deltagarna som är huvudmålgrupp för evenemanget så att de som platsar där inte ska känna sig missnöjda!

Mvh Markus

(\__/)

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 mars 2011
Jag kommer smile

P.s en annan idè är ju att även ha typ "bästa svensk,japan, tyskland" etc..
Senast redigerat av hedley (25 mars 2011)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 mars 2011
bad_boy89 skrev:
jag kommer med smile låter mycket trevligt det här smile

En till saab, det gillar vi! smile

44 Inlägg
25 mars 2011
hedley skrev:
bad_boy89 skrev:
jag kommer med smile låter mycket trevligt det här smile

En till saab, det gillar vi! smile

självkart wink

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
26 mars 2011
Men ärligt orka.. Exklusiva bilar? vad är exlusivt idag eg? en skyline eller stylad supra? det är inte speciellt exlusivt i mina ögon.

Jag tror inte tanken från början var att det skulle vara något speciellt för folk med superfina bilar, dom är la ändå upptagna med att åka på utställningar och norge träffar wink
Tanken är nog mer att folk med fina gatbilar skall få ha en skön dag som noki skrev. sen om bilarna är mer eller mindre stylade spelar nog mindre roll.. jag skulle nog inte komma i en "brukis" med gott samvete iaf..

Saaboholic
3 129 Inlägg
26 mars 2011
@Potkin, däremot är det ju bra om man märkes koordinerar bilarna, förövrigt håller jag helt med dig.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 mars 2011
Potkin skrev:
Men ärligt orka.. Exklusiva bilar? vad är exlusivt idag eg? en skyline eller stylad supra? det är inte speciellt exlusivt i mina ögon.

Jag tror inte tanken från början var att det skulle vara något speciellt för folk med superfina bilar, dom är la ändå upptagna med att åka på utställningar och norge träffar wink
Tanken är nog mer att folk med fina gatbilar skall få ha en skön dag som noki skrev. sen om bilarna är mer eller mindre stylade spelar nog mindre roll.. jag skulle nog inte komma i en "brukis" med gott samvete iaf..

Min Jagga e Exklusiv smile Å så skulle det va en Chaser med också såg jag det e exklusit det me.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

87 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Min Jagga e Exklusiv smile Å så skulle det va en Chaser med också såg jag det e exklusit det me.

Ja allt e ju relativt, jag är uppväxt med mer eller mindre moderna jaguarer och ser dem inte som särskilt exklusiva, står dock en jaguar Mk2 -56 i vårt garage just nu, den kan man kanske kalla exklusiv, men är ganska säkert på att ett gäng gatbilsentusiaster inte skulle se den som så intressant heller!

Gällande Chasern så är den måhända ovanlig men suddas väl ut i de flestas ögon då de inte vet vad det är och därför bara ser en toyota..

Fick senast för några veckor sen frågan: (gällande skyline och stagea)
Varför köper man en Nissan när man kan köpa någon rolig bil med lite mer motor i för dom pengarna?

Målet är att det ska bli trevligt! Om någon känner att dom inte klarar att ha trevligt i sällskapet av ägare till "ickeexklusiva" bilar så hoppas jag innerligt att dessa personer väljer att göra något annat istället.

Någon mer än jag som tycker att vi ska gå vidare nu och se till att det blir en bra dag?

Fordonen kommer delas upp utifrån typ/märke/stil.

(\__/)

455 Inlägg
27 mars 2011
om bilarna delas upp i olika märkes klasser är ju helt okej! men om dom ska bedömas hur exklusiva dom är och ska få åka längre bak då dom anses mindre exklusiva kommer inte jag delta! då jag tycker den diskussionen är för jävlig!

grund iden är ju det som gjorde mig intresserad! att åka med bilintresserade på västkusten och titta på olika bilar! inte fan bryr jag mig om dom anses exklusiva när dom tillverkades! bryr mig snarare om skicket på bilen och att folket är trevligt och att alla har roligt!

>syns man inte finns man inte<

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
noki skrev:
JaggaChafen skrev:

Ja allt e ju relativt, jag är uppväxt med mer eller mindre moderna jaguarer och ser dem inte som särskilt exklusiva, står dock en jaguar Mk2 -56 i vårt garage just nu, den kan man kanske kalla exklusiv, men är ganska säkert på att ett gäng gatbilsentusiaster inte skulle se den som så intressant heller!

Gällande Chasern så är den måhända ovanlig men suddas väl ut i de flestas ögon då de inte vet vad det är och därför bara ser en toyota..

Fick senast för några veckor sen frågan: (gällande skyline och stagea)
Varför köper man en Nissan när man kan köpa någon rolig bil med lite mer motor i för dom pengarna?

Målet är att det ska bli trevligt! Om någon känner att dom inte klarar att ha trevligt i sällskapet av ägare till "ickeexklusiva" bilar så hoppas jag innerligt att dessa personer väljer att göra något annat istället.

Någon mer än jag som tycker att vi ska gå vidare nu och se till att det blir en bra dag?

Fordonen kommer delas upp utifrån typ/märke/stil.

Asså jag gillar alla bilar så länge det syns på dom att ägaren verkligen bryr sig om sin bil.. Men en lurkig halvrostig 740 med plåtisar står väääldigt långt ner på listan exklusiva bilar.

Missuppfattade kanske det lite med Exklusiva med tänkte väll mer Lyxbilar

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Saaboholic
3 129 Inlägg
27 mars 2011
Haniball_s skrev:
om bilarna delas upp i olika märkes klasser är ju helt okej! men om dom ska bedömas hur exklusiva dom är och ska få åka längre bak då dom anses mindre exklusiva kommer inte jag delta! då jag tycker den diskussionen är för jävlig!

grund iden är ju det som gjorde mig intresserad! att åka med bilintresserade på västkusten och titta på olika bilar! inte fan bryr jag mig om dom anses exklusiva när dom tillverkades! bryr mig snarare om skicket på bilen och att folket är trevligt och att alla har roligt!

Håller helt med dig där.

561 Inlägg
27 mars 2011
Löjligt, nu hoppar jag av. Upp till var å en vad dom vill åka tycker jag, Men har man mage att komma med nåt gammelt sunkigt lik så e det väl upp till dom.

Saaboholic
3 129 Inlägg
27 mars 2011
BARRET skrev:
Löjligt, nu hoppar jag av. Upp till var å en vad dom vill åka tycker jag, Men har man mage att komma med nåt gammelt sunkigt lik så e det väl upp till dom.

Det är väl precis lika löjligt som att hoppa av innan något har fastställts konkret? I nuläget är det ju bara lösa spekulationer..

Skaraborgs street cars crew!
204 Inlägg
27 mars 2011
Njee skippar nog detta med man har väl bilintresse även om man åker en gammal rostig volvo för 80 talet ?? trodde det handlade om att dra ett långt och gemensamnt strög med likasinnade?
varför ska man delas upp efter hur dyr bil man har? rätt patetiskt måste jag säga !

Swedenautorace!

Team RmR
393 Inlägg
27 mars 2011
Ähh det här kan kvitta

och väldigt många av er som skriver " att dom bara vill ha utställningsbilar" och har anmält sig själva till det här tongue hur tänker ni ? jag hade inte höjt ögonbryntet något när ni glider förbi wink

Team RmR
393 Inlägg
27 mars 2011
peegee skrev:
JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:
noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

Alla har olika smaker hur en bil är "clean " showcar" alldaglig bil smile

ge mig en anledning till att jag tycker din bil/bilar platsar på en utställning och en "road trip" för fina bilar ?

Saaboholic
3 129 Inlägg
27 mars 2011
JaZoR skrev:
peegee skrev:
JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:
noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

Alla har olika smaker hur en bil är "clean " showcar" alldaglig bil smile

ge mig en anledning till att jag tycker din bil/bilar platsar på en utställning och en "road trip" för fina bilar ?

Dock måste du väl ändå hålla med om att om det är en rad bilar som är välvårdade oavsett styling mängd etc så är det ju inte kul om det kommer 10 kapade rostholkar t.ex?

Enligt mig är huvudsaken att den är välvårdad, sen om det är en original bil eller en plast raket från mars spelar väl mindre roll..

Sök