2803
Sök

2st slutsteg 2st basar med 6*9 projekt! hjälp!!!

223 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Hej! jag har nu fått lite ljud till bilen.. Nu vill jag ha lite hjälp att koppla detta!

Jag skrev för ett tag sen hur jag skulle koppla ett sony slutsteg 4kanals.

jag vill koppla in 2 st slutsteg med 2 basar + 6*9 i hatthyllan!

Detta har jag

Hertz DCX690 6x9" 3-vägs 2st

bas1
Kenwood KFC-W112S 12" Bas 4ohm

bas 2
mutant 12" 350W (700W Peak)

slutstegen !
1:

Mutant monoblock MUTANT AMP
300W Max mono amp
0-6db switchable bass boost
Detta ska gå att koppla vidare finns rca utång! sub

2:
Sony heter XM-3040F 4 kanals detta steg har inte Rca (sub) utgång. och det är inte så jävla bra kräm i detta!

jag har nu ett mono också.

Jag har 2rca ut från stereon till en splitt 4 ut som går in till slutsteget  (sony sist nämda)  Hur kopplar jag in monoblocket för att driva basarna eller basen av dem?

Ja ska köra på samma ström kabel och splitta remoten. Men! Hur gör jag med rca kabeln? Ska jag koppla från stereon - monoblocket - med hjälp av sub utgången till sony steget?
Obs sony har inte utgång för sub (rca)

sony steget har lite problem att klara kenwood basen. men kan ja köra 2 bas lådor med monoblocket och köra 6*9 på sony steget! 

Tacksam för svar på allt!

119 Inlägg
22 januari 2011
Blanda inte dom basarna! Kör med en av dom i en riktigt uträknad låda till din bil och musik stil!

223 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
yellow740 skrev:
Blanda inte dom basarna! Kör med en av dom i en riktigt uträknad låda till din bil och musik stil!

Men basarna har egen låda från fabriken

original.

223 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Här är gamla tråden samt bilder på sony steget!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p2574381

119 Inlägg
22 januari 2011
Kör bara med en av dom lådorna då!  Dom kommer garanterat inte spela lika endå.   Sony steget vill jag minnas att det skall räcka att koppla 2st av dom 4 rca kontakterna! (kan ha fel)    Men driv dina 6*9or på tex kanal 1+2 och koppla bara rca där. dom andra som du splittat upp kopplar du till mono steget!

954 Inlägg
22 januari 2011
blanda aldrig märken elle storlek på basar använd den bästa basen och koppla på mutant monosteget och sen koppla 6.9" på det andra steget tongue  en lågnivå från stereon in i ''bassteget''  en från ''bassteg'' till ''6,9steg'' sen e det bara att börja ställa in till dina önskemål men så klart måste du ju ha en + och en - och högtalarkablar  tongue hehe

16 197 Inlägg
22 januari 2011
toorop skrev:
yellow740 skrev:

Men basarna har egen låda från fabriken

original.

spelar ingen roll..    kör bara med en av basrna elle köp 2 av samma sort. .

"Testar man inte så får man aldrig veta"

119 Inlägg
22 januari 2011
Nu såg jag från din gamla sida att det är ett sånt gammalt steg som jag hade!  (många år sedan)   Det funkar kanon med lättdrivna 6*9! Kör dina 6*9or på kanal a+b som jag skrev! Och ta dom andra rca till andra steget! Lycka till
Senast redigerat av yellow740 (22 januari 2011)

223 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
okej  då vet jag tack alla.!!!

Sök