Lådan byttes igår utan större bekymmer och förhoppningsvis så har jag fått bukt på mitt oljeläckage. Vi hann inte helt färdigt men bara småsaker kvar Kommer även montera min kat så att jag kan besiktiga bilen innan vintern. Då är det bara att köra så fort snön har lättat!
Lådan och allt annat på plats! Äntligen har jag alla växlar igen Verkar inte heller läcka någon olja längre så det var riktigt skönt. Även katen sitter där den ska nu måste jag bara fixa däck och lyktor innan jag kan besiktiga den.
Lådan och allt annat på plats! Äntligen har jag alla växlar igen Verkar inte heller läcka någon olja längre så det var riktigt skönt. Även katen sitter där den ska nu måste jag bara fixa däck och lyktor innan jag kan besiktiga den.
Eftersom det sitter dom dyra xenonlyktorna på min bil så vill jag inte förstöra dom för att klara en besiktning men samtidigt vill jag slippa byta lyktor varje år plus så slipper jag blända andra. Så nu håller jag på att bygga nya avskärmningar inuti projektorlinserna så ljusbilden blir för högertrafik. Sen ska jag modda in en halogenlampa för besiktning.
Rev bort vingen, satte dit katen och gömde vevhusventen sen blev det besiktning! Fick underkänt på alla 4hjul vilket var väntat men allt annat var grönt
Däcken byts på söndag så ska jag äntligen montera resten av kjolarna
Rev bort vingen, satte dit katen och gömde vevhusventen sen blev det besiktning! Fick underkänt på alla 4hjul vilket var väntat men allt annat var grönt
Dä va inte dåligt att den gick igenom ! kul för dig
Dä va inte dåligt att den gick igenom ! kul för dig
Grubblat länge på hur jag skulle göra, visade sig att det enkla sättet räckte
Då var hjulinställningen gjord och om en timme så får jag dom nya däcken monterade samt decat röret Bilen blir påställd för första gången på 2 år från och med i morgon samt ombesiktningen för däcken kommer också göras i morgon.
Så till våren är det bara att vrida om nyckeln och köra! Sambon ska ha bilen till skolan den här veckan och sen kommer bilen dyka upp på sista gävleträffen på lördag. Det kommer bli en sen kväll med att montera lyktor och kjolpaket!