3335
Sök

Hjälp mig reda ut prissättningen på smartphones

467 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Hej.

Jag går i funderingar att köpa min första smartphone=).

Väljer mellan iphone4, htc desire HD, och htc desire z.

Men hjälp mig förstå nu.

Iphone 4 kostar typ 8000 om man cashar den.
htc desire z kostar typ 4500 om man cashar den

På Tele2.se kan man skaffa iphone4 med abbonemang för 289 kr i månaden ( Kompis surf) och telefonen kostar 1:-. Men 200 av månadskostnaden är för telefonen. Alltså: 200 x 24 = 4800. Man betalar alltså 4800 för telefonen vid abbonemangsteckning. Hur kan detta vara möjligt?

Om man ska skaffa en desire z istället med abbonemang så kostar telefonen 895 i inköp. Sedan 150 kr i månaden i 24 månader vilket blir 150 x 24= 3600. 3600 + 895 =4495
Här betalar man alltså nästa samma summa för htc som man gör för iphonen .

Alltså vad har jag missat? Iphonen kostar nästan halva priset om man köper med abbonemang??

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

711 Inlägg
23 januari 2011
iPhone: Fast du betalar ju i slutändan 6936kr för telefonen om du räknar med månadskostnaden för abonnemanget också.

Tänk även på att du får betala för samtalen 89kr/mån kompis,dock ej till tele2/comviq.
Senast redigerat av jimbon (23 januari 2011)

467 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
ja men abbonemanget kostar ju alltid. det kommer man inte ifrån. d blir samma som för htc.
I slutändan betalar man ändå bara 4800 för telefonen. d e ju skitkonstigt

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

467 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Tycker bara det är märkligt att ip4 blir så billig med abbonemang. medans en htc kostar samma oavsett om man cashar eller tar med abbonemang..

Förklaring? Någon?

Och vilken tele är att föredra? Tycker det är skitsvårt att välja..

711 Inlägg
23 januari 2011
Har inte nån av dom så jag kan inte rekommendera vilken som är bäst.
Du kan ju tycka att du tjänar på det,men operatören kommer tjäna in den mellanskillnaden
rätt bra under dina 24månader som kund.Det är väl så dom tänkt.Så dom förlorar inget i alla fall
i slutändan...

Gå in på mediamarkt,elgiganten etc och fippla med lurarna så får du en känsla på hur dom känns.
Desire z måste kännas som en tegelsten med sina 180gr dock.

tratt
353 Inlägg
24 januari 2011
På din smartphone lista kan du lägga till Google´s Nexus S, den verkar jävligt lovande!

+ Htc Desires HD batteritid är rätt kass, och några konstiga grejor som, att du måste ha på Wifi Sync för att spela upp musik och film, vilket kan inte kan förstå, och då sugs batteriet ut ännu snabbare, men om man bortser från det så är HD en skön telefon, kanske lite oversize (:
Senast redigerat av Slaylix (24 januari 2011)

RS
886 Inlägg
24 januari 2011
Hoffmeister2 skrev:
Hej.

Jag går i funderingar att köpa min första smartphone=).

Väljer mellan iphone4, htc desire HD, och htc desire z.

Men hjälp mig förstå nu.

Iphone 4 kostar typ 8000 om man cashar den.
htc desire z kostar typ 4500 om man cashar den

På Tele2.se kan man skaffa iphone4 med abbonemang för 289 kr i månaden ( Kompis surf) och telefonen kostar 1:-. Men 200 av månadskostnaden är för telefonen. Alltså: 200 x 24 = 4800. Man betalar alltså 4800 för telefonen vid abbonemangsteckning. Hur kan detta vara möjligt?

Om man ska skaffa en desire z istället med abbonemang så kostar telefonen 895 i inköp. Sedan 150 kr i månaden i 24 månader vilket blir 150 x 24= 3600. 3600 + 895 =4495
Här betalar man alltså nästa samma summa för htc som man gör för iphonen .

Alltså vad har jag missat? Iphonen kostar nästan halva priset om man köper med abbonemang??

Det måste ju bero på att iPhone har sån stor dragningskraft att dom tjänar enormt mycket mer på denna telefon om kunderna binder sig till abonnemang än om dom köper dem kontant. IPhone 4 är enormt mycket mer eftertraktad än en HTC t.ex.

Focus RS

467 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Slaylix skrev:
På din smartphone lista kan du lägga till Google´s Nexus S, den verkar jävligt lovande!

+ Htc Desires HD batteritid är rätt kass, och några konstiga grejor som, att du måste ha på Wifi Sync för att spela upp musik och film, vilket kan inte kan förstå, och då sugs batteriet ut ännu snabbare, men om man bortser från det så är HD en skön telefon, kanske lite oversize (:

Förklara gärna närmare det där med wifi sync. Är ju helt ny på detta. Va menar du med att de måste va på för att spela musik o film? Vad är det för något?

Och gäller det bara hd eller alla htc lurar??

tratt
353 Inlägg
24 januari 2011
Hoffmeister2 skrev:
Slaylix skrev:

Förklara gärna närmare det där med wifi sync. Är ju helt ny på detta. Va menar du med att de måste va på för att spela musik o film? Vad är det för något?

Och gäller det bara hd eller alla htc lurar??

Då jag var inne på att köpa HTC desire HD ett tag också, så köpte min lumparpolare en, så under en dryg vaktvecka så lånade jag den under en längre period för att testa alla funktioner osv.

Stor jävligt snabb telefon med grym bild och androiden funkade fint, jag som är iphoneanvändare tyckte de var riktigt trevligt, mina minuspoäng kommer då den slukar batteriet jäkligt snabbt, och då hade jag inte ens ringt/skickat sms och varit inne på minimal datatrafik. Rätt logiskt, litet batteri stor skärm så blir de så. Sen när jag skulle spela upp musik och filmer, var jag tvungen att ha igång Wifi(Trådlöst nätverk), även fanns de inte fanns något nätverk där, och de dricker ännu mer batteri då, vilket jag tycker är jävligt idiotiskt, om man kan få bort denna funktion kan jag inte svara på. Annars somsagt en jävligt snabb telefon som man kan göra miljontals saker på, men jag väljer att köpa Nexus S istället (:
Jag är ingen telefonexpert utan det är vad jag själv upplevde när jag använde den.
Iphone4 är ruggigt trevlig om man gillar Apple.

Lycka till med framtida köpet!

2 271 Inlägg
24 januari 2011
Keep in mind att LG kommer med en dubbelkärnig när som, har även för mig att Galaxy 2 skulle va det?
Även Ericssons ARC verkar intressant, om inte passar den inredningen i bilen.smile

1 482 Inlägg
26 januari 2011
Dual cpu support kommer väll med Android 2.3? Också läst nånstans om att Galaxy 2 ska ha dualcore cpu.
Grymt osäker dock smile

En android har dock mycket mer tendens för att spela spratt med dig, och driva ditt temperament till oanade höjder. Medans en Iphone för det mesta tar det coolt och bara fungerar.

Android är lite "friare".. dock medför detta att det är mycket lättare att sabba hela telefonen också.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök