3221
Sök

Ett tips till alla volvo v40 ägare

176 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Hejsan, idag installerade jag ett kit från bsr med märket JR mede avskärmning till min v40 2.0t smile OBS!!! kör inte med filterolja, håll istället koll på filteret, man skärmar ju av så de kommer inte in nån skit heller för den delen tongue

Skuylle bara tala om att detta funkar utmärkt big_smile ett jävla insugsljud och höööögt dumljud smile
Mvh Leo
Senast redigerat av volvo_turbo_v40 (24 januari 2011)

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

3 860 Inlägg
24 januari 2011
Men hur länge har du kört med filtret nu??
Är det helt nytt o fin blå färg på det??
Skit kan jag lova dig att det kommer dit!!!
Ta en titt på mina bilder så ser du ett filter som ser jävligt ut, tvättades ngon dag senare... Filter olja ska användas vid rengöring på dessa men dock sparsamt!! Det är inget dryflow vi har....

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 758 Inlägg
24 januari 2011
Alltså... Original sitter ju filtret väldigt mycket mer avskärmat än vad ett öppet luftfilter gör (om man inte monterar det i originalboxen). Om det nu inte kommer in nån skit när filtret är avskärmat så hade man ju aldrig någonsin behövt byta filter i originalboxen.
Köra öppet filter utan olja låter som en rejält dålig idé.
Senast redigerat av schnauz (24 januari 2011)

268 Inlägg
24 januari 2011
detta med att olja in det sparsamt som många skriver, jag olja in mitt så det täckte allt och rann olja av det och torka sedan av överflödet med lite papper samt lät det stå över natten och hade aldrig några problem under dem 8000milen jag körde smile. men hade kanske bara en jädra tur vem vet! men att inte olja in det alls låter som en väldigt dålig idé! För som "spokenratt" skrev, det blir allt skitigt!

Sök