3330
Sök

Hur drar jag subwoofer kablarna till Batteriet? Ford Fiesta -97

74 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Hej.

Har en Ford Fiesta årsmodell 97.
Håller på att sätta i en baslåda i den, men jag hittar inte vart jag kan dra kablar inifrån bilen till motorrummet, någon som hållt på med en fiesta och kan hjälpa mig? 

Mvh

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
25 januari 2011
Jag har aldrig grejat med Fiesta men om man inte hittar någon genomföring man kan penetrera så är det inga problem att borra hål i torpedväggen. Tänk bara på att rostskydda och skydda kabeln på något sätt så plåten inte skaver sönder den. Ta en plastslang, gummigenomförning eller något bra.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

74 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Okej tack. Då gäller det bara att ta sig enda in till torpedväggen också, haha!
Kan man möjligen dra kabeln under bilen eller är det helt idiotiskt?

16 197 Inlägg
25 januari 2011
zippiZ skrev:
Okej tack. Då gäller det bara att ta sig enda in till torpedväggen också, haha!
Kan man möjligen dra kabeln under bilen eller är det helt idiotiskt?

de e ju mycke lättare att borra genom torpeden. sen ligger kabeln säkrare i bilen än under.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
25 januari 2011
En kompis har faktiskt dragit kabeln under bilen, men det är inget jag skulle rekomendera. jag vet inte hur din bil ser ut men jag tog bort handskfacket och kom åt väggen där. ingen big deal

Edit: evil va snabbare men ändå
Senast redigerat av mrfjonsson (25 januari 2011)

Projekttråden Saab 9-3

74 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Det är ju så jävla dumt på fiestan, för att ta bort handskfacket så måste hela panelen bort...
Eller så har jag bara tittat jävligt slarvigt, men jag har inte hittat några skruvar där i

116 Inlägg
26 januari 2011
Har bara skruvat fiesta 2006 men det var inga problem. En äldre bil brukar vara lättare att ta isär.

[GBG Crawlers]

1 785 Inlägg
26 januari 2011
mrfjonsson skrev:
En kompis har faktiskt dragit kabeln under bilen, men det är inget jag skulle rekomendera. jag vet inte hur din bil ser ut men jag tog bort handskfacket och kom åt väggen där. ingen big deal

Ska man dra kablarna under bilen bör man lägga dem i rör som skyddar höljet. I övrigt så finns ju både bränsleslangar och bromsrör under bilen så varför inte strömkabel? Så länge den ligger skyddat i ett rör.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
26 januari 2011
Jo precis, han hade flexslang, vanlig som man har i husväggarna

Projekttråden Saab 9-3

1 785 Inlägg
26 januari 2011
mrfjonsson skrev:
Jo precis, han hade flexslang, vanlig som man har i husväggarna

Tycker det låter helt okej så länge de klarar vägsalt, kyla och måttliga slag utan att gå sönder. På de flesta bilar kan man lägga dem skyddat. Man ju inte dra dem längs t ex avgassystemet som blir varmt osv.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

16 197 Inlägg
26 januari 2011
dbjanoz skrev:
mrfjonsson skrev:

Ska man dra kablarna under bilen bör man lägga dem i rör som skyddar höljet. I övrigt så finns ju både bränsleslangar och bromsrör under bilen så varför inte strömkabel? Så länge den ligger skyddat i ett rör.

fast de flesta tänker nog inte så långt.. har sett rätt hemska "tattarmonteringar" av folk som försökt själv.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
26 januari 2011
jo det är ju så, men jag skulle aldrig dra kablarna under bilen

Projekttråden Saab 9-3

1 785 Inlägg
27 januari 2011
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
mrfjonsson skrev:

fast de flesta tänker nog inte så långt.. har sett rätt hemska "tattarmonteringar" av folk som försökt själv.

Jo det finns många exempel.

Sök