3560
Sök

5-växlad manuell låda i supra?

474 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Tjenare!
Har hittat på en fin supra nu, allting som jag vill ha finns DOCK så är det 5 växlad manuell istället för 6 växlad.
Spelar det någon större roll mer än att den saknar en "överväxel"?

Om det är så att det skiljer mycket på lådorna, är det svårt att lyfta över en 6-växlad? alltså om man måste bygga om för att kunna sätta i en 6-växlad istället för 5-växlad låda?

Tackar för alla vettiga svar man får smile

Kommentera & Rösta ! ©

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
25 januari 2011
Låter suspekt. Det är inte en NA som är turbo konverterad du hittat?

Annars är det 2 helt olika lådor. Den 5 växlade är en bra låda men inte i närheten av lika hållbar som den 6växlade.

Turbo Supran har aldrig sålts med 5 växlad låda.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

474 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Edit: Vid närmare läsning så ser jag att det kanske inte var så som jag trodde...
Men hur blir det då vid reg.besiktning om det så att det står i papprena att det är en automat tex? ;O
Senast redigerat av wallingstam (25 januari 2011)

Kommentera & Rösta ! ©

7 120 Inlägg
25 januari 2011
wallingstam skrev:
TT supran har visst sålts med 5 växlad låda. Helt 100% säker på det!

Nej? Turbo MK4or såldes med 6-växlade lådor enbart!
Senast redigerat av Aerodynamik (25 januari 2011)

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 januari 2011
antingen en na-t (turbo konverterad N/A)
eller manuell konverterad (automatare från början, nu med N/A låda)

474 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Det är ju en TT med targa och vänsterstyrd. Hoppas på att den inte är turbo-konverterad då känns det mindre intressant!

Känns väl som att man skulle ha konverterat en N/A till singel och inte twin va?

Kommentera & Rösta ! ©

7 120 Inlägg
25 januari 2011
wallingstam skrev:
Det är ju en TT med targa och vänsterstyrd. Hoppas på att den inte är turbo-konverterad då känns det mindre intressant!

Känns väl som att man skulle ha konverterat en N/A till singel och inte twin va?

Dem kan ju ha slängt i en TT motor och sen med en 5-växlad.

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 januari 2011
hittat den på nätet? Skicka länk, vill gärna kolla in, så man kan spåna mer!

474 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Timmyboy skrev:

Om någon köper den då?! är ett väldigt bra pris!

Kommentera & Rösta ! ©

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 januari 2011
skicka pm till mig! Så ska ja spåna lite. Lovar, köper den inte! wink

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
25 januari 2011
wallingstam skrev:
Timmyboy skrev:

Om någon köper den då?! är ett väldigt bra pris!

Är priset sjukt lågt så är det ju säkert nått lurt. Dra länk vi pm så kan jag kika.. har endå inget intresse av o köpa en till wink

474 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Frågan löst. Ringde och pratade med engelsmannen, det är alltså en N/a från början som det är en 2JZ-GTE motor islängd i. Så det är inget konverterat iaf!

Då slog det mig, hur blir det med reg.besiktning här i sverige då?
Bilen är reggad med den motorn där nere och han har papper på allt sånt tydligen. "MOT" som det kallas.

Så det verkar ju helt okej, men då slog nästa grej hjärnan; vad skiljer i övrigt?
Antar att det är mindre bromsar, annan fjädring men vad är det mer?

Ja planerar ju att göra en seriös bpu+ på bilen och där ska även bromskit och coilovers ingå så det spelar ingen större roll vad som sitter där just nu. Men man vill ju gärna inte att karossen är jättevek jämfört mot en original TT?

Mata på med grejer om N/a förutom motorn då, eftersom att det sitter en "riktig" TT snurra i smile

Kommentera & Rösta ! ©

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
25 januari 2011
Det är annan bakaxel. Du har fel växeldåda. Förhoppningsvis har han bytt till kylarne ifrån en twinturbo då det skiljer där med. Sen skiljer det lite smågrejjer.

Stora problemet är vid registerings besiktningen. Kan bli svårt då bilen inte är i orginial skick.

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 januari 2011
ja hade ju slängt i en 6 växlad tt låda, är annan utväxling på den har jag för mig.
Annars vet jag tyvärr inte vad som skiljer. Men skönt att du fick det uträtt iallafall smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
25 januari 2011
Timmyboy skrev:
ja hade ju slängt i en 6 växlad tt låda, är annan utväxling på den har jag för mig.
Annars vet jag tyvärr inte vad som skiljer. Men skönt att du fick det uträtt iallafall smile

Du får byta utväxling i bakdiffen också för den skiljer.

Annars vet jag en bil som är till salu för rätt pris wink

474 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Va ska du ha för din supra då?

Annars så ska jag byta kylare osv vid bpu så det spelar ju ingen större roll vad det är i nu..
Den är registrerad i england (står alltså i V5 att det är en tt motor i) så då ska det väl inte vara problem här i sverige?

Ska ringa till sbp idag och höra med dom.

Kommentera & Rösta ! ©

91 Inlägg
3 oktober 2011
Vad sa dom? hur gick det..?   Och va det en silvrig med Veilside paket...?

Mvh.

474 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Oj, det var en gammal tråd...
Man var tvungen att ha papper från toyota om att motorn som satt i var schyst osv. Så det blir en del extra strul, samt att 5 växlade lådan ger upp vid ca 500 häst enligt folk man pratat med.

Det var en vit har jag för mig, kommer inte riktigt ihåg!

Kommentera & Rösta ! ©

91 Inlägg
4 oktober 2011
Okej, Tack smile då va det inte samma jag kollade på! Men antog med det skulle vara ett H-vete.

474 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
jo, jag ringde även till toyota, och man blev ju runtskickad till MASSA folk, tillslut kände jag att det där ska man inte göra utan kontakter... Så ska man ta hem en jävel så är det originalgrejer jag rekommenderar!

Kommentera & Rösta ! ©

Sök