Har tyvärr inte blivit att jag har lagt upp några bilder på ett tag! Men igår så blev det lite gjort!
Kopparskenorna som ska fördela strömmen
Efter mycket gnäll och aggressioner så kom jag å linus fram till att det skulle bli så himla mycket lättare om jag struntade i baksätena och flyttade fram lådan, Då skulle vi slippa alla problem med platts för slutsteg samt modifikationer av bakluckan för att få lådan att få platts 100%.
Så efter det blev det att ta ut baksätena och flytta fram lådan !
Placeringen av kopparskenorna får duga tills vidare! ska försöka komma på någon snyggare konstruktion eventuellt måla dem.
Lödning av högtalarkablarna till basarna, kommer köras parralellt i 1 ohm , en bas till varje monoblock.
Fick tag i krympslang idag, så blir att byta ut denna fula silvertejpen...
Kabeldragning på G
Tycker det ser helt okej ut Placeringen av de två 4 kanals stegen är ännu okänd, möjligtvis på baslådan!
Sista bilden för gårdagens bravader! Hoppas på att få lite gjort idag med!
Enklast är ju att du byter plats på kablarna, visst du förlorar ett par kabelskor menn det kan det väl vara värt.
Sen är kanske frågan om det behövs, anledningen till varför jag tror Stickan anser att du ska ha dem nära blocket är för att du inte ska ha långa osäkrade kablar i bilen. Men nu så är de ju egentligen inte osäkrade då jag förutsätter att du ska ha säkringar mellan de kablarna som går mellan bakrebatteriet och blocket.
jag hade inte planerat att ha säkring på kabeln mellan batteriet och kopparskenan då kabeln är ca 30-40 cm lång. Men det blir väll till att vända på kabeln