Just de. Glömt nämna de innan. Tomgången ligger runt 5-600. Går ojämnt men varvräknaren rör sig inte. Vet inte om de är något med tändningen eller nåt...
Gissar på kass packning till insuget eller vacuumläcka. Ta lite startgas och spraya lite försiktigt runt slangar, insug och mot toppen. Höjjer den varvet då så har du en läcka.
Hade samma problem där. Bytte lambdasond samt kat, och sen fungerade den finfint. Passade på att byta ut oljan samtidigt, så nu känns min e36 325:a inte ens ryckig vid körning. De på besiktningen säger att just bmw är känslig för avgasvärdena och lamdasond kan i vissa fall behöva bytas en gång om året.
Hade samma problem där. Bytte lambdasond samt kat, och sen fungerade den finfint. Passade på att byta ut oljan samtidigt, så nu känns min e36 325:a inte ens ryckig vid körning. De på besiktningen säger att just bmw är känslig för avgasvärdena och lamdasond kan i vissa fall behöva bytas en gång om året.
Okej. Mjo, mina värden är också dåliga. Ska lämna in den nästa vecka på BMW så vi får se vad dom säger.