Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är försäkrade och besiktigade. Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.
Dock så gäller enligt gällande svensk lag, ej trafikförsäkrningen under eran kommande körning, således kräver alltså svensk lag att en motorsportförsäkrning tecknas, vilket jag skickat Pm om till TS där jag erbköd hjälp ang detta
löjligt att ha det som krav när som sagt försäkrningen ändå inte gäller, jag hade annars tänkt att ev medverka.
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är försäkrade och besiktigade. Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.
Dock så gäller enligt gällande svensk lag, ej trafikförsäkrningen under eran kommande körning, således kräver alltså svensk lag att en motorsportförsäkrning tecknas, vilket jag skickat Pm om till TS där jag erbköd hjälp ang detta
löjligt att ha det som krav när som sagt försäkrningen ändå inte gäller, jag hade annars tänkt att ev medverka.
Hellungt mannen. skicka PM så får du all info du behöver :-)
PS. en kort säkerhetsgenomgång med några få punkter på ett papper för varje fordon är säkrare än en SBp-besiktning anser jag ! jag hjälper gärna till med ett sådant förslag !
WORD även om min är bessad så va faan ? i de flästa fall är det en seriös enklare besiktning innan man kommer ut på banan bara...
Har lite ny info, Hasslösa´s gamla flygfält (Ligger kring Lidköping/Vinniga) får hyras, fick tipset av jobbarkompisen (Primer) men såvitt han kom ihåg så ville ägaren att alla bilar som ska köra är försäkrade och besiktigade.
Den är iaf konbanevänlig för den som vill åka konbana, det har förekommit flertalet gånger där.
Ska kolla upp detta, men att bilarna ska vara bes och försäkrade anser ja ju vara en självklarhet
har kört där med Porsche Club Sverige, mkt bra asfalt
Kul initsiativ, men ni vet väl om att moholmsstrippen finns. www.402m.se Där finns möjligheter till att komma å testa bilen i "prova på", eller va med å tävla om man vill. Preppat, tidtagning m.m.m.m.
Kul initsiativ, men ni vet väl om att moholmsstrippen finns. www.402m.se Där finns möjligheter till att komma å testa bilen i "prova på", eller va med å tävla om man vill. Preppat, tidtagning m.m.m.m.
Vi som svänger lite vill gärna ha saker i närheten.
a ja fick höra häromdan att dom fick återuppta verksamheten igen. men samtidigt så försöker vi locka folk ifrån gbg och neråt också. och inte bara folk i skaraborg,