3163
Sök

Förstärkning av volvo vit block?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 februari 2011
TurbOla skrev:
Nu var det väl en 850 motor som åsyftades?

Jag vet att man fick smalare kolvringar på S/V70 T5 för att klara högre varvtal.

Såvida det inte är en T5-motor från just en S/V70, Italien-import som det skulle kunna vara fråga om...

Kan ju kanske vara sådana kolvar dom satt i?

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 februari 2011
Bensinskallen skrev:
Kan ju kanske vara sådana kolvar dom satt i?

Det är inte helt omöjligt.

Jag vet själv, för jag hade fatt i V70 T5-kolvar, men fick bara kolvringar till originalkolvarna, så jag fick använda dem.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Biltokig
310 Inlägg
2 februari 2011
torpis skrev:
ola_volvo skrev:
hur blir det om du uppgraderar bromsarna då?? te,x från en turbo?

Det påverkar inte blockets hållbarhet.

neutral

Harè bra

Biltokig
310 Inlägg
4 februari 2011
cj_chrisse skrev:
bromsar vad är det för nått? går att besiktiga en 850 t5 2,0 motor i en 240 om man har ventilerade skivor fram och 1031 bak axel på bilprovningen utan problem.

jo det skriver ju han som startat tråden...

menar ju att det kanske går att regga med 2,3 om han uppgraderar bromsarna.... om det te,x är en gl och han tar lite värre bromsar från en turbo te,x dom är väll godkännda för lite mer kh???

Harè bra

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 februari 2011
ola_volvo skrev:
cj_chrisse skrev:
bromsar vad är det för nått? går att besiktiga en 850 t5 2,0 motor i en 240 om man har ventilerade skivor fram och 1031 bak axel på bilprovningen utan problem.

jo det skriver ju han som startat tråden...

menar ju att det kanske går att regga med 2,3 om han uppgraderar bromsarna.... om det te,x är en gl och han tar lite värre bromsar från en turbo te,x dom är väll godkännda för lite mer kh???

Nope de funkar inte så

Sök