3885
Sök

Filmning av bilträffar mm

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Hej.

Har beställt en trevlig videoutrustning med digitalvideokamera med 30GB hårddisk direktinspelning i dvd-kvalite, stativ mm och tillsammans med hyffsade kunskaper och kreativitet i Premiere Pro kommer det bli en hel del redigering av filmer av både det ena och det andra.

Här på garaget så är det väldigt tunnt om riktiga filmer ifrån träffarna så kanske kommer göra några seriösa satsningar på att klippa ihop större sjyssta filmer och publicera framöver.

Eller finns det folk som gör det redan? länkar isåfall till filmerna.

Annars, vad är gränsen för folk att ladda hem? Har man tillgång till en snabb server som hostar så borde inte 500mb vara så avskräckande?

på återseende / Martin

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

9 108 Inlägg
21 juli 2006
http://www.speedlife.se/
http://forums.voodoo-people.com/mull/

Två duktiga filmmakare smile Självklart finns det intresse för fler filmer från träffar!!

D.K
16 Inlägg
21 juli 2006
Martin 9-3 skrev:
Annars, vad är gränsen för folk att ladda hem? Har man tillgång till en snabb server som hostar så borde inte 500mb vara så avskräckande?

En BRA bilfilm får vara hur stor som helst!

Pioneer sound.vision.soul

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
haha jo kanske det. roligt om det är lite kvalité på filmen också så att det inte bara pixlar ihop sig.

Sen lägger man en torrent som är aktiv några dagar så kan det bli trevliga hastigheter.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
22 juli 2006
Det låter som ett intressant projekt som jag tycker du borde ta upp. Tex. att du filmer över sommaren, redigerar till höst och slänger upp den på vintern då man ändå inte har nått annat för sig änn att sitta framför burken.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

9 108 Inlägg
22 juli 2006
Kornz skrev:
Det låter som ett intressant projekt som jag tycker du borde ta upp. Tex. att du filmer över sommaren, redigerar till höst och slänger upp den på vintern då man ändå inte har nått annat för sig änn att sitta framför burken.

helst ska dom komma upp dagen efter showen ju tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Fick roligt paket idag.

Första intryck: WOW.

något större än ett kreditkort, hur smidig som helst.

7 timmar i dvd-kvalité rymmer hårddisken på 30GB eller XXXX antal stillbilder.

med extrabatteriet klarar den 7 timmars filmning med lcd-skärmen på (!!!) mycket bättre än original som bara klarar 1.5 timmme.

Stativ och väskor mm så nu sitter man och lär sig den. Som en 5åring på Julafton.

Det som kan vara negativt är optiska zoomen som är på "bara" 15x men den filmning jag testat med idag så är man sällan över 8-10x så jag klarar mig. 700x digital zoom annars om det kniper smile

Slänger nu ut min samsung Hi-8-kamera tongue

BMW Power
2 362 Inlägg
24 juli 2006
Jag filmar på alla träffar jag är på smile SCF, EDPS ETC smile Fast har inte orkat lägga in skiten i datorn ännu tongue slö som man är.
Senast redigerat av FugitivE (24 juli 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Sök