4319
Sök

Problem med Frontsystem, ljud efter varv tal.

159 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#21
christofer_k skrev:
testa med en annan  lågnivå  nå dyrare modell  lr som är bättre avskärmad

Det har vi gjort, ingen skillnad.

Swedenrockers skrev:
Fortfarande bränd signaljord, mät.

Hur?


Det heter STEREO
893 Inlägg
8 februari 2011
#22
De jag känner till lagar inget på garanti om det e handhavande fel utan enbart konstruktions fel men de kan nog erbjuda dig att skicka det på reparation dock e det inte gratis.

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 februari 2011
#23
Holst skrev:
Spelar ingen roll om man testar 400 jordpunkter om ALLA e kassa. ohm mät jordpunkten å kolla vad du får för ohmtal. Skall helst vara 0. Ju högre desto sämre. Kommer det generatorvin ur basen med? Eller e det bara i framsystemet. Precis som rockarn skriver så börjar jag med tro att signaljorden i steget har farit pga taskig jordpunkt tyvärr =/

En Ohmmätning säger egentligen ingenting om en jrodpunkt, bara ifall den har någon som helst kontakt med jord eller ej. En punktsvetsad plåt kommer med största sannolikhet visa 0Ohm på en vanligf multimeter men den är knappast lämplig för att jorda ett strömslukande slutsteg i. Det man isåfall får göra är att hitta nåt som verkar som en vettig jord (bältesfäste eller liknande) koppla in slutsteget och börja spela å mät spänning vid batteriet och vid steget för att se om det skiljer nåt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Det heter STEREO
893 Inlägg
8 februari 2011
#24
en punktad plåt i saaben visade runt 20ohm medans bältesfästet visade ca 0,3ohm. Baksätet i jettan gav ca 0,5ohm medans plåten i hjulhusen gav åt helvete så nog kan du mäta alltid. Var Gucka som sade åt mig detta ngn gång i mitten på 90talet å det har funkat på bilar med generatorstörningar genom åren som jag jobbade på BRL...

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 februari 2011
#25
Konstigt, jag har testat mäta lite överallt och sällan fått högre resultat än 0Ohm, då ska det vara en riktigt dålig punkt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Det heter STEREO
893 Inlägg
8 februari 2011
#26
ChriZtoffer skrev:
Konstigt, jag har testat mäta lite överallt och sällan fått högre resultat än 0Ohm, då ska det vara en riktigt dålig punkt.

Jo meen du vet ju på ett humm hur du skall mäta. Har hjälp folk här på gorg som har jordat i div plastsaker, bakljusen osv

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 februari 2011
#27
Ja ligger man på den nivån så räcker det helt klart med en resistansmätning! tongue Men om man nu är ute efter att hitta den allra bästa jordpunkten så lär man nog ta det hela ett steg längre för den lilla ström som skickas vid resistansmätning är ju långt ifrån samma som ens en huvudenhet drar. Men nog om det nu.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök