3593
Sök

Tagen av fartkamera

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 februari 2011
#81
Rock-Star skrev:
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
ja med förfan... 55 på 30..
vart (skola) går ts syskon ?
kom så åker vi alla dit och kör 55..

hoppas ts förstår att 30sträckor är heliga.. 50 och uppåt bajsar jag på
Vad tufft sagt verkligen bra argumenterat och totalt logiskt ja menar inte kör man ihjäl nån på 50-väg finns väll ingen fotgängare i hela världen som dött på vägar som har mer än 30km/h som max hastighet och barn finns som vi alla vet bara på 30 vägar..

jag ska nog bajsa lite på dig roll


490 Inlägg
3 februari 2011
#82
glöm inte att skriva hur det går!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

723 Inlägg
4 februari 2011
#83
Sarge skrev:
Busgrabb skrev:
Glimbrink skrev:

Ja det fungerar nästan alltid, överklaga och sedan får du vänta och se brukar ta ett halvår innan dem tar tag i det för dem har så mycket att göra och oftast blir det inget utav det. Om det blir något kommer du få betala mer än bara böter men om du kan dra på det tills din prövotid är över så är det ju jättebra.
Nej du får aldrig betala mer än den ursprungliga boten, resten står staten för smile
Så dom futtiga pengarna dom få in från boten har kostat MÅNGA gånger mer då.
Staten, d.v.s. skattebetalarna, d.v.s. du och jag. Jag ser gärna att mina skattepengar går till något vettigare än att driva processer mot idioter som inte kan ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
haha nu spårar det ur här när politik kommer in i bilden.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

2 337 Inlägg
4 februari 2011
#84
Glimbrink skrev:
Sarge skrev:
Busgrabb skrev:

Nej du får aldrig betala mer än den ursprungliga boten, resten står staten för smile
Så dom futtiga pengarna dom få in från boten har kostat MÅNGA gånger mer då.
Staten, d.v.s. skattebetalarna, d.v.s. du och jag. Jag ser gärna att mina skattepengar går till något vettigare än att driva processer mot idioter som inte kan ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
haha nu spårar det ur här när politik kommer in i bilden.
Politik? Jag har inte nämnt politik. Prova sunt förnuft.

Ber om ursäkt för off-topic, slutar skriva i den här tråden nu.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 februari 2011
#85
Fr0zT skrev:
Tjena. Idag blev jag tagen av en Mobil fartkamera utanför en skola där det var 30. Jag körde u 55 när det blixtrade tror jag. Men det var under lite speciella omständigheter. En stor vitop skåpbil stog framför kameran så jag inte såg den när jag körde. När jag såg den var det försent, där stog även 2 civil poliser och höll på att instalera den. dom var antaglien klara eftersom det blixtrade när jag körde förbi. Dom hade även glömmt att sätta upp den där varningskylten men en kamera på som brukar sitta 50-100 meter framför kameran. Jag var tvungen att åka förbi senare igen och då hade dem satt upp kameran. Då var skåpbilen borta och skylten uppe och man såg kameran sjukt tydligt, omöjlig att missa. Vad tycker ni är bäst att köra? Har haft kortet ett år nu så det lär ju ryka dirr.
Det är väl skitsamma om det inte var skyltat eller nått!
Du körde för fort vid en skola o då får du fanimej skylla dig själv !!

Sen om du såg kameran eller inte. Du höll inte hastigheten.

C H E V R O L E T <3

64 Inlägg
4 februari 2011
#86
Moralkärringar, vi är väl människor?


Till och med 30km/h kan vara för fort, bussar, cyklister, bilister, barn och fan och hans moster.
Finns mycket att hålla reda på.

Man kör med omdömet, inte hastighetsmätaren.


5 198 Inlägg
4 februari 2011
#87
Torbo skrev:
Moralkärringar, vi är väl människor?


Till och med 30km/h kan vara för fort, bussar, cyklister, bilister, barn och fan och hans moster.
Finns mycket att hålla reda på.

Man kör med omdömet, inte hastighetsmätaren.
Just.. och omdömet bör ju säga nåt om VARFÖR 30 skylten står där.. den finns inte där för att jävlas med folk,, se dej omkring så får du se vart 30 skyltarna brukar stå.

trollis
4 februari 2011
#88
vad står det på skylten vid skolan? står det 7-17 eller 6-18 mellan dom tiderna så gäller det 30km/h annars 50 om inget annat anges

1 067 Inlägg
4 februari 2011
#89
Turbocab skrev:
Mkt moralpoliser här på ett bil/trimforum, lustigt. smile Jag kan ärligt säga att halv sju på morgonen så tänker jag ju inte heller  "bäst hålla 30 här ifall någon kommer tidigt till skolan.... " . Däremot är 30-sträckor prioriterade för bevakning och att skita i en 30 sträcka med nyblivet körkort (=prövotid) oavsett om det är skola eller ej är ju ganska dumdristigt. Så även jag sätter min röst på att TS nog borde få sig en läxa kanske. Men att åka buss i 2 år är ju hårt, fyfan.....
Alla bilmänniskor vet att en 30 skylt är något som sitter där av en anledning.   


* Hålla hastighet utanför skolor och daghem
* Visa respekt och hålla hastighet vid vägarbeten
* Hålla avstånd och hålla hastighet vid arbete på väg som exempelvis bilbärgning osv
* Hålla sig nykter och i stånd till att köra så man inte är hög/full eller håller på att somna.

Dessa saker är inte att vara moraltant det är ett förbannat minimum när det gäller att kalla sig bilintresserad.


OM någon gnäller för du torskar på en kamera på motorvägen då du ligger i 120 ist för 110 på pefekt underlag, perfekt väder och du är ensam.. Det är moralpanik..


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
4 februari 2011
#90
Hoppas det löser sig för dig!
Jag har aldrig fått böter och är noga med 30 - 50 sträckor.
När prövotiden tog slut blev det tårta för att fira:)
Man ska vara glad för det man har. Hade nästan tagit livet av mig om jag blivit av med kortet under prövotiden!

Det krävs en rejäl smäll på fingrarna för att man ska inse riskerna med att köra vårdslöst. Det som TS går igenom just nu är tillräckligt enligt mig, han kommer aldrig köra för fort på olämpliga platser igen smile


26 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#91
Nu har det gått ett tag och jag har inte fått hem någonting än. Och till alla som retar sig över att det var vid en skola. Det var inte en kotte ute vid den tiden, vägen är bred vid skolan och det var bara en skåpbil framför kameran. Klockan var halv 7. Kommer dock alltid hålla hastigheten utanför skolor nu. lärt mig en läxa!

5 198 Inlägg
19 februari 2011
#92
det hinner komma än,,

59 Inlägg
19 februari 2011
#93
Alla som är i den här tråden har nångång kört 55 lr mer förbi en skola under de år som ni haft körkort så de är ju bara löjligt så som alla håller på o klagar på detta. alla har väl varit en gasglad 18-19 åring, Som vanligt har ännu en tråd spårat ur tongue tongue

Hoppas du får behålla kortet big_smile


26 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#94
Tackar. Jo jag vet att det fortfarande kan komma tänkte bara påminna. OCH, går ofta förbi skolan och det är väldigt ofta stressade föräldrar kör som fan förbi skolan mitt på dan.

59 Inlägg
19 februari 2011
#95
Fr0zT skrev:
Tackar. Jo jag vet att det fortfarande kan komma tänkte bara påminna. OCH, går ofta förbi skolan och det är väldigt ofta stressade föräldrar kör som fan förbi skolan mitt på dan.
Ja de är de alltid men det är bara livsfarligt när det är en 18 åring i 740i som åker förbi haha big_smile Så kommer de alltid o vara


26 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#96
Japp, så löjligt så det inte är sant asså. Hade jag skrivit inlägget som 55 åring hade ingen klagat!

26 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#97
Nu har det gått väldigt länge och har fortfarande inte fått någon bot hem. Men det kan ju som sagt ta tid!

Muttley
10 april 2011
#98
Ja de är ju bra har du lagt undan pengar ju smile. Och om den inte kommer så har du sparat ändå wink

26 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#99
haha. precis! Men lappen ryker och det är väl det jobbiga eftersom jag har prövtoiden:/ pengarna är inga problem med jobb som Knegare big_smile

Entreprenör
1 286 Inlägg
10 april 2011
#100
Räkna med att om du hade 55km/h på din hastighetsmätare, så kanske det bara motsvarar 48km/h "riktig hastighet" och sedan har dom ju en 2km/h avdragning på fartkamerorna så då åker du ju bara dit på 46 km/h.

Fast mest troligt är att när det som nu gått två hela månader, så har du i princip klarat dig. Grattis. Tänk på denna händelse framöver.

// Niklas Johansson


Sök