2510
Sök

Volvo 745 Innertaksbyte, Hjälp!

10 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Halloj! Har precis köpt en Volvo 745 där innrttaket hänger och vill byta det. hur gör jag? Uppskattar alla svar jag kan få.

1 071 Inlägg
4 februari 2011
det är bara och släppa att plast runt taket och sol skydd, backspegel och handtag och lampa så är det bara att lyfta ut

Onödigt inlägg^^

10 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Jo jag vet alt de där men jag hade hoppats på en mer detaljerad beskrivning eftersom jag inte hittat några sånna någonstans:/

13 Inlägg
4 februari 2011
Vet inte hur man ska förklara för att få det mer detaljerat, men men! Jag gör ett försök:

Börja med att lossa allt som håller fast taket!

Listerna, de sitter skruvade i kurvhandtagen på passagerarplatserna och bakom två små kåpor på förarsidan om inte något kurvhandtag sitter där.

Backspegeln och solskydden sitter skruvade med antingen stjärnskruv eller 6-kantsskruv (stl 8 el 10).

Lampan sitter bara ditklickad, så lirka bort den och koppla bort de tre kablarna som sitter där.

Sitter några kvadratformade clips med ett platt hål i som man sticker in en skruvmejsel i och vrider ett kvarts varv så lossnar dem, om jag inte minns helt galet. De ska sitta på några ställen i taket, lätta att se.

Minns inte om det sitter någon kåpa längst bak i bagageutrymmet, isåfall lossar du också på denna.

Nu är det bara att dra ut taket genom bagageluckan!!

Lycka till
Senast redigerat av johanaron (4 februari 2011)

10 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Tack så mycket! Nu blire ut i garaget!

490 Inlägg
12 februari 2011
löste det sig?

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

10 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Japp! och det blerv rätt så snyggt ändå! tongue trodde inte de skulle bli så bra om man klädde det själv^^

490 Inlägg
13 februari 2011
ja gjorde det på min saab oxå blev grymt bra smile blev svart i den big_smile

10 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Sweet! Jag valde en röd färg bara för att vara lite anorlunda:P målade även plasten svart och det blev riktigt häftigt!

490 Inlägg
14 februari 2011
Snyggt ! big_smile Har du bild på´t?

10 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
tyvärr, har ingen kamera:/

Sök