3816
Sök

Varför råder sånt missnöje med mds-produkter?

1 639 Inlägg
29 april 2005
MDS är riktigt bra prylar ! Har tex 2 Fanatic 6x9 i hathyllan och fast jag bara driver dem med huvudenheten så låter de som en mindre baslåda, de kallar jag högtalare som levererar ! Har bara bra erfarenhet av deras steg med...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Webmaster
133 Inlägg
29 april 2005
MDS duger kanske för dom som aldrig hört seriösa grejer....

Mvh. Tobbe

1 639 Inlägg
29 april 2005
Saibot skrev:
MDS duger kanske för dom som aldrig hört seriösa grejer....

Vad är seriöst då ? Polaren har ett vätskekylt Ground Zero steg och två 15" basar med titanmembran, tror bara steg och basar gick på nästan 50 laxar. Fick näsblod när han demonstrerade för mig, det måste vara ganska seriösa prylar eller ?

Allvarligt talat så låter MDS prylar mycket bra i förhållande till pris, och håller gör det med.
Senast redigerat av mrcelica (29 april 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Webmaster
133 Inlägg
29 april 2005
jo även dom har grejer, som spelar bra! i den högre prisklassen! men de vanliga MDS grejerna i den lite billigare klassen... va det det här handla om?
skräp!

Mvh. Tobbe

44 Inlägg
29 april 2005
mds - gas har jag inte tyckt det är större skillnad på..
spelat mycket med mds och har även varit med i mindra tävligar med mds basar o skrikare.
helt ok ljud o kan dunka på mycket fint...

slänger man sen i nån rejäl bas för dubbla priset i sitt  hemma bygge elelr mellanklass bygge märker man ingen skillnad!
har män däremot påkostade steg o stereo är det värt att kosta på någon extra slant på elementen där ljudet i slutet komemr från (basar högtalare skrikare etc) annars är det lite slösat med de som är lagt på steg o stereo..

mds är bra produkter!
Gas är oxå bra produkter, snäppet bättre på vissa prylar men inte lika bra på mindre högtalare i mitt tycke.

Pröva dig fram. provlyssna om du har chansen på det...

det är min åsikt,
jag har byggt ganska mycket genom tiderna och ganska mycket med mds pga priset o kvaliten för den ringa prislappen...

mvh S-i

Stinget
Opel Astra GSI -92 :)

2 Inlägg
29 april 2005
UjUj! men varför köpa MDS för?
vilket skäp! Urusla talspolar i högtalarna och hemskt låg kvalitet och hållbarhet på steg mm... Nej fy för MDS! Hopplösa att beställa reservdelar till stegen med!
Senast redigerat av TheGhost (29 april 2005)

305 Inlägg
29 april 2005
Hmmm 
Nån sa man ska lyssna på Försäljaren .
brukar handla mina saker på BRL . och de rekomenderar GAS väldigt varmt .  IOF skapligt nöjd med grejorna förhållande till pris .
Men MDS görs väl i asien .  förmodar GAS görs där med liksom mycket annat av de "finare märkena"  typ som JBL etc .

859 Inlägg
30 april 2005
Stefan1973 skrev:
Hmmm 
Nån sa man ska lyssna på Försäljaren .
brukar handla mina saker på BRL . och de rekomenderar GAS väldigt varmt .  IOF skapligt nöjd med grejorna förhållande till pris .
Men MDS görs väl i asien .  förmodar GAS görs där med liksom mycket annat av de "finare märkena"  typ som JBL etc .

Ja nuförtiden görs de mesta där... men vissa fabriker e seriösare än andra.

Angående MDS så skulle jag lite kaxigt vilja säga att största delen av dom som anväder och förespråkar MDS har inte riktigt hajjat det här med bilradio! Att säga att deras högtalare är bra(låter bra) är ju lögn, och det VET man om man lyssnat på bättre.
Det handlar om att vara en van lyssnare, det är väl klart att en som inte är så överdrivet intresserad osv. hör någon skillnad på ett MDS framsystem för 1500kr och ett annat av ett annat märke om man har det oseriöst monterat och provlyssnar i typ en minut på full volym på en 128kbps mp3 skiva i sin billiga CD/MP3 läsare... (hoppas ni är med på min poäng)

Sammanfattningsvis skulle JAG vilja säga att MDS duger bra om man bara vill ha lite bättre ljud i bilen än orginal! Men gällde det riktigt billiga saker så skulle jag själv heldre valt tex. GAS p g a MDS sjuka marknadsföring och reklam!

Nog om MDS från mig/ Theo
Senast redigerat av Theo (30 april 2005)

2 Inlägg
30 april 2005
Alltså, alla påhopp på MDS... jag har byggd billjud i många år. just nu t,ex så kör jag med ett MDS HC5010 slutsteg till mina 3 Rockfordbasar.. steget är stabilt ner till 1Ohm och det rockar som fan. Man vill knappt sitta i bilen när man krämar Michael Jacksson smile
Närå, men allvarligt så är det helt klart prisvärda. Men d e klart, köper du deras billigaste steg så får man väl räkna med att det klarar av lite därefter, som med allt annat. Lyssnade häromdagen på en BMW M5 som bara hade MDS produkter i. MDS Dynamics högtalare  och ett par 10" samt 2st HC5010 steg. och så jvla skönt ljud! Rappt, disktinkt och klart, snärtig kraftfull bas till volymer som räcker fint till att uppsöka Dr Dängrot...

valuta för pengarna anser jag gott de ger.

/Håkan

-[ Absolut Hembränt - smaken du alltid glömmer ]-

1 634 Inlägg
1 maj 2005
Kan det inte vara så att de flesta "billjudsfanatiker" stör sig på Mds för att nästan vem som helst kan genom Mds få råd att bygga grymt ljud till en bråkdel av de pengar som den mer inbitne ljudbyggaren lagt på sitt system.

Man kanske kan kalla det för märkes-hysteri, med andra ord, det Skall kosta! En person köper en klocka för 30.000kr som är skitsnygg och kommer att hålla minst ens livstid, en annan person går och köper en klocka för 2.000kr, minst lika "snygg" (smakfråga), och även den klockan kommer att hålla minst ens livstid. Men den som köpte klockan för 30.000kr kan alltid skryta om priset och märket. Han är en "finsmakare".

Jag kommer att köra på mds produkter utan tvekan, iaf högtalarna. Allt kan ha tillverkningsfel, skulle prylarna gå sönder tidigt finns det garanti, det är enligt mig värt risken även om mds har högre felprocent, så länge prylarna håller så har de iaf enligt mig fullt tillräklig ljudkvalitet.

Min kompis köpte ljudsystem av märket Gas för ca 17.000kr, hans 4-kanalssteg brände när han starta upp efter installationen, han fick ett nytt steg och plugga in det (inga ändringar gjorda förståss), och nu funkade det.

Jag är absolut ingen expert på billjud, jag är bara en glad amatörpulare som tänker ekonomiskt, har barn, familj, och tänker på att köpa hus. Hade jag haft 100.000kr på mitt lönekonto hade jag antagligen ändå köpt mds.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

13 Inlägg
1 maj 2005
andreas_gbg_ skrev:
Kan det inte vara så att de flesta "billjudsfanatiker" stör sig på Mds för att nästan vem som helst kan genom Mds få råd att bygga grymt ljud till en bråkdel av de pengar som den mer inbitne ljudbyggaren lagt på sitt system.

Man kanske kan kalla det för märkes-hysteri, med andra ord, det Skall kosta! En person köper en klocka för 30.000kr som är skitsnygg och kommer att hålla minst ens livstid, en annan person går och köper en klocka för 2.000kr, minst lika "snygg" (smakfråga), och även den klockan kommer att hålla minst ens livstid. Men den som köpte klockan för 30.000kr kan alltid skryta om priset och märket. Han är en "finsmakare".

Jag kommer att köra på mds produkter utan tvekan, iaf högtalarna. Allt kan ha tillverkningsfel, skulle prylarna gå sönder tidigt finns det garanti, det är enligt mig värt risken även om mds har högre felprocent, så länge prylarna håller så har de iaf enligt mig fullt tillräklig ljudkvalitet.

Min kompis köpte ljudsystem av märket Gas för ca 17.000kr, hans 4-kanalssteg brände när han starta upp efter installationen, han fick ett nytt steg och plugga in det (inga ändringar gjorda förståss), och nu funkade det.

Jag är absolut ingen expert på billjud, jag är bara en glad amatörpulare som tänker ekonomiskt, har barn, familj, och tänker på att köpa hus. Hade jag haft 100.000kr på mitt lönekonto hade jag antagligen ändå köpt mds.

Mvh Andreas

Bra skrivet där!

305 Inlägg
1 maj 2005
Märkes hysteri . hmm

Nja jo kanske .
Kört endel Jensen och MTX 12 tums basar  . Lagom mellan märke hade 2 såna fabrikslådor  och 2 Jensen steg och fick min Opel omega att rocka så in i bomben   vvarje basdunk av högre kaliber gjorde att allt tystnade  och slog mer änn gärna lock i öronen . och ändå inte maxat  drevs med en Pioneer med cd växlare . ej proffsig dragning på kablar eller nått men aldrig brum störningar eller problem . Bak sate jag in 2 styck alpine 2 vägs 6 1/2 tums  om jag minns rätt .
kosta en tusing paret  men lät pappigt värre .
satte på motstånd så de ej spelade under 100 hz också . OCH  en 0.5 farants konding till stegen .   
Allt skaffat på Bilradiocenter Överby (nuvarande BRL)  utom pioneeren och ena jensen steget som va begangnat redan då .  Detta var 1997 .

Mds har jag inte hittat i våra trakter (trestad)   Men GAS som jag kör med är OK . Great American Sound som det står för .  hmm men inte vart de gör sakerna . 

Hur som helst  Inom HIFI världen i alla fall vad det gäller JBL  är det regäl kvalitets skillnad på ett asien "kina" tillverkat JBL mot ett USA tillverkat . vet fler gammla hifi rävar som ratar allt vad jbl tillverkar idag pga kvaliteten är av sämre model mot förr .
ett annat exempel är Harmon kardon som kör hårt med sätta i hop prylarna i kina  . och reklamationerna på sakerna ej funkar och pajar har stigit rejält .
Men dom är ju "billigare" wink

Men undrar igentligen samtidigt varför dräller Blocket av nästan Nya MDS steg och feta baslådor  som knappt är körda ?? måste ju va nått skumt eller gillar alla byta stereo/steg/högtalare 2 ggr om året?

859 Inlägg
1 maj 2005
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Förstår hur du tänker... och kan väl hålla med till viss del. Men är man "finsmakare" ja då hörs det skillnad på saker och saker. Det är ren fakta!

1 639 Inlägg
1 maj 2005
Slår vad om att många audiofiler skulle torska i ett blindtest mellan MDS och "finare" märken...

209 Inlägg
1 maj 2005
Har man inte hört bättre (BILLJUD), så givetvis tror man att MDS är bra / prisvärt.

Men så är det ej.

4 554 Inlägg
1 maj 2005
kanske inte när grejerna är nya nej.. men spela dom ett tag så märker man de nog om det fortfarande funkar...

Webmaster
133 Inlägg
1 maj 2005
mrBira skrev:
Har man inte hört bättre (BILLJUD), så givetvis tror man att MDS är bra / prisvärt.

Men så är det ej.

bra skrivet wink

Mvh. Tobbe

252 Inlägg
2 maj 2005
För min del tycker jag GAS är klart prisvärd produkt om man inte tänker tävla med ljudet. Har bara bra erfarenheter av bas och slutsteg.
Har ett Ett MDS Hc 400Vt och kör det mot två 12" Rockfordbasar och det driver på fint. (tillräckligt för att få hörselskador)
Till de sämre är att mindre fel uppstod ganska snart: "powerlampan" slutade fungera och att lagren i fläkt (kylningen) har börjat låta illa...
Men det e ju bara midssommar en gång om året :-)  För övrigt har jag Autostudio som framsystem

//Janne

draminbil.nu
1 382 Inlägg
2 maj 2005
ni pratar om olika grejer.. ni som är för mds säger att basarna dunkar högt och de som är emot mds talar om väl ljud framför dunka dunka.. jag kan tänka mig att det är däri skillnaden ligger.. de som tycker om mds bryr sig mer om dunkat än om väl ljudet eller har jag fel?

1 639 Inlägg
2 maj 2005
MDS passar väl såväl för jazz, metall, dansband, eurodance, klassiskt.. U name it !
Det är riktiga finsmakarprodukter som framhäver de små nyanserna i musiken, det går mcyket bra att tex avnjuta Mozart eller Vivaldi på en prisvärd MDS anläggning... Så det så... De som trackar ned på MDS är sådana som inte tål att prisvärda produkter låter finfint !

Sök