andreas_gbg_ skrev:
Kan det inte vara så att de flesta "billjudsfanatiker" stör sig på Mds för att nästan vem som helst kan genom Mds få råd att bygga grymt ljud till en bråkdel av de pengar som den mer inbitne ljudbyggaren lagt på sitt system.
Man kanske kan kalla det för märkes-hysteri, med andra ord, det Skall kosta! En person köper en klocka för 30.000kr som är skitsnygg och kommer att hålla minst ens livstid, en annan person går och köper en klocka för 2.000kr, minst lika "snygg" (smakfråga), och även den klockan kommer att hålla minst ens livstid. Men den som köpte klockan för 30.000kr kan alltid skryta om priset och märket. Han är en "finsmakare".
Jag kommer att köra på mds produkter utan tvekan, iaf högtalarna. Allt kan ha tillverkningsfel, skulle prylarna gå sönder tidigt finns det garanti, det är enligt mig värt risken även om mds har högre felprocent, så länge prylarna håller så har de iaf enligt mig fullt tillräklig ljudkvalitet.
Min kompis köpte ljudsystem av märket Gas för ca 17.000kr, hans 4-kanalssteg brände när han starta upp efter installationen, han fick ett nytt steg och plugga in det (inga ändringar gjorda förståss), och nu funkade det.
Jag är absolut ingen expert på billjud, jag är bara en glad amatörpulare som tänker ekonomiskt, har barn, familj, och tänker på att köpa hus. Hade jag haft 100.000kr på mitt lönekonto hade jag antagligen ändå köpt mds.
Mvh Andreas