3344
Sök

Kvinnor inom fordon?

3 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Hm, ja. Jag är en tjej som nästa termin börjar gymnasiet. Jag har pretty much bestämt mig för att gå fordon- linjen. Dock blir jag lite nyfiken på hur könsfördelningen ser ut? Och även om könsdiskriminering är vanlig, kan vara bra att veta hur mycket badass- attityd jag behöver. roll
Men ja, överhuvud taget eventuella problem kön kan medföra vore bra att veta.

Tacksam för svar!

PS: Jag har gjort en forumsökning och kunde inte hitta en liknande tråd, om det bara är jag som är blind och det faktiskt finns en already startad tråd skulle jag uppskatta om nån pekade mig i rätt riktning. Och om jag är helt ute och cyklar med placeringen av tråden ursäktar jag så mycket, har aldrig varit bra på sånt. DS.

6 634 Inlägg
5 februari 2011
Räkna med att grabbarna ska visa vem som kan mest, och skämmas lite då en tjej kan mer!

Annars ska det inte vara något större, var dig själv bara

De/Dem

90 Inlägg
5 februari 2011
Jag går första året på FP nu.

3 klasser på 64 st. Är 3 eller 4 st tjejer, dock är alla WT tjejer.

Och praktiskt taget alla killar är nynazister som inte kan prata om annat än deras skit coola epa traktorer..

Edit: oftast sätter dom alla tjejer i samma klass också smile
Senast redigerat av The__dude (5 februari 2011)

456 Inlägg
5 februari 2011
Alla killar i den åldern vill ju gärna ha tjejer i klassen men dom vågar inte säga det.
Om du bara är dig själv och om du har iaf lite skinn på näsan så lär du ha en bra utbildning smile

growing old is mandatory growing up is optional

1 436 Inlägg
5 februari 2011
The__dude skrev:

Och praktiskt taget alla killar är nynazister som inte kan prata om annat än deras skit coola epa traktorer..

Stämmer med mina erfarenheter, eller som vi sa under min gymnasietid "han måste gått på Junkan" (Junkan kallas den lokala skolan för alla praktiska linjer och IV...). Man såg helt enkelt på folket vilka som gick fordon.

Men låt inte det skrämma dig, för det finns en hel del vettigt och bra folk på programmet. Det gäller bara att lära sig stå ut med idioterna och hänga med de vettiga. Att välja bort det man vill läsa för att det "kan gå dåligt folk där" gör bara att man får gå tre år och läsa till nått man inte vill bli...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

3 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Tack så mycket för svaren! big_smile
Som det verkar nu känns det som att det ska gå bra, jag är så taggad!
Men sen funderar jag på hur det blir när man väl börjar jobba, främst i lastbilsverkstäder. Min lilla mor säger att det är hemskt, men jag tror hon mest vill skrämma upp mig.

456 Inlägg
5 februari 2011
Är du bara positiv så lär du ju få en hel del vänner, alla killar i den åldern villl ju va vän med en tjej, inget illa menat men jag hade en kusin som gick fordon tillsammans med 2 tjejer och han bytte till och med däck åt dom...
Tror inte att dom gör så stor skillnad på män och kvinnor på en lastbilsverkstad? Däremot kanske det kan vara kasst som arbetsplats sett med massa vatten på golvet och massa tunga delar......

growing old is mandatory growing up is optional

Trött
267 Inlägg
5 februari 2011
Som lastbilschaufför kan jag upplysa om att jag (och de flesta andra med mig) gärna ser fler tjejer i branchen, både i verkstan och bakom ratten ute på vägarna. Det blir liksom lite tråkigt att bara se gamla blekfeta gubbar hela dagarna... wink

Skämt åsido, min filosofi är att ALDRIG NÅGONSIN jobba med något som man inte trivs med, så vill du skruva med bilar eller lastbilar, så DO IT!!! Och skit i omgivningen... Snoriga pubertetskillar som ägnar sitt liv åt att synas mest av alla finns det gott om, det är bara att kolla runt på detta forum. Inget att bry sig om. Lycka till!

1 436 Inlägg
5 februari 2011
Spenatskalle skrev:
Tack så mycket för svaren! big_smile
Som det verkar nu känns det som att det ska gå bra, jag är så taggad!
Men sen funderar jag på hur det blir när man väl börjar jobba, främst i lastbilsverkstäder. Min lilla mor säger att det är hemskt, men jag tror hon mest vill skrämma upp mig.

Lastbilsmek är ett slitit, skitigt jobb som kommer kännas i kroppen men inte i plånboken.
Men fortfarande gäller att är det vad du brinner för så kör på det!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 februari 2011
Man vet inte om man gillar nått föräns man testat. Trivs du är det kanon!!!  Trivs du inte så har du ändå vunnit följande...

1. Du slipper tänka tillbaka och undra "tänk om"
2. Du kan kryssa ur det och slippa fundera på det mera.
3. Du har ändå snappat upp kunskaper som kan vara bra att ha.

GO FOR IT!
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 februari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

4 299 Inlägg
5 februari 2011
The__dude skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv lol

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 februari 2011
Rallyhalle skrev:
The__dude skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Jo jag gjorde också den observationen när jag gick på FP. Men alla är i verkligheten harmlösa.
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 februari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Oh, många av svaren här har verkligen gjort mig om möjligt ännu mer motiverad, tack så mycket!
Otrevliga människor ska jag undvika, dock verkar - efter vad jag märkt hittills - många vara väldigt trevliga.
Det ska bli kul att hjälpa jämställdheten lite. ^_^

1 808 Inlägg
6 februari 2011
När jag gick på fordon så dela dom upp klassen andra året..
Och då var det dom lite mer seriösa å visa att dom vela hålla som dom satt i en grupp och dom stökigare samt inte gjorde nått i en grupp.

Galet bra uppdelning för min del, vart mycke lugnare klass samt de vart seriöst i klassen.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök