4378
Sök

Volvo 740 sänkning

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
funderar på sänka min 740 men jag vill inte ha den allt förlåg / eller att den blir för stutsig... går det att kapa fjädrarna lite granna eller måste ja köpa nån form av sänkningssats ? ;p

Kan det lagas ska det lagas! :)

SKANK Performence
272 Inlägg
7 februari 2011
Kapa 2,5 eller 3 varv. Det blir lagom. Sen får du se till att fästa fast fjädrrarna med en slangklämma eller avgasklämma... Du kan kolla på min gamla 740 (gul) den kapa jag 3 varv på.

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

58 Inlägg
7 februari 2011
kapa 1,5fram och 1bak.kolla på mina gammla bilar och kolla 945an och 744an dom är kapade så

679 Inlägg
7 februari 2011
Kör du 2 varv fram och 1,5 bak, det är lagom om man vill ha komfort, kapar du 3 fram blir det stötigt

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
2 fram och 1.5 bak blir mittimellan så det lät ganska rimmligt :p

off topic: ingen som har en grill över till 740 :p?

SKANK Performence
272 Inlägg
7 februari 2011
Vad ger du för en turbo gril då?

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
ramb0 skrev:
Vad ger du för en turbo gril då?

bra fråga har ingen aning vad dom brukar kosta :p

Performance meck
342 Inlägg
7 februari 2011
lagom med 2,5 fram o 2 bak

lagom till 15tummare

lycka till med kapandet glöm inte skydsglasögon;) (obs kapa är beroende framkallande så snart kommer din bil bli skitlåg!)

Mvh

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
haha nä vill ta mig över fartguppen iaf wink

1 679 Inlägg
7 februari 2011
du kan ju kolla på min:D
jag tycker min är hyffsad lagom smile
2 varv fram och ett varv bak med 745 fjädrar bak smile

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
jo har du rätt i tycker inte ens det är snyggt med för låg :p och man bor ju i norrland så man vill ju ta sig fram ;d

679 Inlägg
7 februari 2011
jottosson skrev:

Du kan ha plockade fjädrar och komma över fartguppen wink, men som sagt ta 2 varv fram och 1,5 bak det är lagom om man vill ha komfort smile

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Bompeman skrev:
jottosson skrev:

Du kan ha plockade fjädrar och komma över fartguppen wink, men som sagt ta 2 varv fram och 1,5 bak det är lagom om man vill ha komfort smile

låter rimmligt ;> en polare har en 190e som olje tråget tar i marken om det är en bula i vägen >.< fått bygga en skydds plåt över :p

Forummoderator
26 349 Inlägg
7 februari 2011
Det finns en sänkningssats på Vparts.se, för 1490 kronor. Fyra nya fjädrar som sänker 40mm. Känns det inte..."seriösare" att gå på ett sådant set i stället?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Large Cap
1 816 Inlägg
7 februari 2011
http://www.garaget.org/video/40b9u8aui06d

Filmade när min 745a fick tre varv kapade runt om. Den var inte så farligt stötig, fick bara ta de lite lugnare över farthinder osv.

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Det finns en sänkningssats på Vparts.se, för 1490 kronor. Fyra nya fjädrar som sänker 40mm. Känns det inte..."seriösare" att gå på ett sådant set i stället?

helkass ekonomi så det får bli budget sänkning sålänge ,)

679 Inlägg
7 februari 2011
AirOne skrev:

Varför inte då kapa 2 varv fram och 1,5 bak så får du ungefär 40 mm sänkning?, Kostar ju i princip bara en kap skiva jämfört med en sänkningsats.

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Westergren skrev:
http://www.garaget.org/video/40b9u8aui06d

Filmade när min 745a fick tre varv kapade runt om. Den var inte så farligt stötig, fick bara ta de lite lugnare över farthinder osv.

näfyfan va tråkigt att ha den så låg iaf en 740 ^^

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Bompeman skrev:
AirOne skrev:

Varför inte då kapa 2 varv fram och 1,5 bak så får du ungefär 40 mm sänkning?, Kostar ju i princip bara en kap skiva jämfört med en sänkningsats.

håller med det är trotts allt en 26 år gammal 740 :p känner inte för att läga ut allt förmycke pengar på den tongue

Forummoderator
26 349 Inlägg
7 februari 2011
Bompeman skrev:
AirOne skrev:

Jajo. Gör så du, men jag föredrar hela, fina fjädrar framför gamla, slitna fjädrar som sedan blivit avkapade av en gasglad tonåring..roll
Inget illa menat dock. Hoppas du förstår vad jag menar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök